Springen naar inhoud

Wetenschappelijke boeken

• Log in om te kunnen reageren

Darwinfreak

Darwinfreak

• >25 berichten
  • 69 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 juli 2004 - 19:54

Mijn vraag is simpel : welke wetenschappelijke boeken heb je gelezen of ben je aan het lezen ,en waarom ,en wat vindt je ervan ? Je mag ook je mening geven over de keuze van anderen.
Ik lees nu Het lied van de dodo van David Quammen voor de tweede maal,dit boek heeft mijn kijk op de natuur veranderd want na het lezen ervan ben ik Wallace en Darwin gaan lezen. Ik heb onlangs De snavel van de vink,evolutie op heterdaad betrapt van Jonathan Weiner gelezen,dit boek gaat over snelle evolutie die we kunnen zien en ik las het omdat evolutie mij heel erg aanspreekt.
Nu jullie :shock:
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882
Wallace,1823-1913

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2004 - 11:29

Ik ben in mijn favoriete arme-luizen winkel (De Slegte) gepasseerd en heb meegebracht:

Boekjes van Louis Couperus: Nederlands beste schrijver van de laatste 200 jaar. Aan belachelijk lage prijzen!! En het is zo plezierig in dat oude taaltje te lezen. Ze zijn wel niet wetenschappelijk, maar toch een raakvalk: In de Verzoekingen van den H. Antonius" (1896) sleurt de duivel Antonius mee op zijn hoorns voor een reis door het heelal om Antonius te tonen hoe het echt in elkaar zit. Benieuwd of het werkt? (ik verklap het niet!)

In "De verliefde ezel" (1917) kun je lekker wegdromen in een magische wereld vol antieke fabeldieren en toverkrachten. Het verhaal is een bewerking van een klassieker van Apuleius, die zelf vervolgd is geweest voo rmagische praktijken.

En dan weer on topic: Koning parasiet van Zimmer ook uit De Slegte. De inleiding is veel belovend. Wel niet voor gevoelige zielen. Hier is een prentje:

Geplaatste afbeelding
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

virtus

virtus

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2004 - 11:45

Welke ik heb gelezen? Die lijst is te lang..

Included, but not limited to:
Stephen Hawking - A Brief History of Time
Stephen Hawking - The Universe in a Nutshell
Richard Dawkins - The Selfish Gene
Immanuel Kant - Critique of Pure Reason
Plato - The Republic
Aristoteles - Niccomachean Ethics
Susan Green - Brain Story
Stephen J. Gould e.a. - Simpele Feiten
Bertrand Russel - Geschiedenis der Westerse filosofie
Bertrand Russel - Problems in Philosophy
enzovoort.. dat is wat ik toevallig nu in mijn boekenkast zie staan op een willekeurige plank.

Ik ben nu bezig in:

Brian Green - The Elegant Universe

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures