Waarom is verkrachting zo erg?

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Meer serieus, wat ik me altijd afvraag -- in dit soort zaken -- is of vrouwen die door andere vrouwen een lellebel genoemd worden, dezelfde zijn, die dat door mannen gevonden worden. Met andere woorden, zijn mannen en vrouwen het eens over wat voor vrouwen slettenbakken -- puur Nederlands woord, trouwens -- zijn, of verschillen zij over mening over dit stereo type? Wat ik wel weet, namelijk, is dat mannen noemen sommige vrouwen soms een slettenbak, om hele verkeerde redenen.


Gelieve on-topic te blijven. Deze thread gaat over de gevolgen van verkrachting.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Gelieve on-topic te blijven. Deze thread gaat over de gevolgen van verkrachting.


Ik vond mijn post niet belangrijk genoeg voor een apart topic, net als in voorgaande -- twee of drie --gevallen, waarin je mij hierop wees. Te snel nieuwe topics openen lijkt mij ook niet bevordelijk voor het forum. Maar gezien de futiliteit van de kwestie, zal ik proberen te voldoen aan je, ongetwijfeld, juiste visie.

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

omdat dat geen respect hebben is

omdat dat zeer veel zeer doet

omdat je niet meegeniet

omdat je dat de rest van je leven meedraagd

en alles van je verdere leven stuk maakt

verkrachters zijn zwak,geslacht

basta

:shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

QQ schreef:
Veertje schreef:
Gelieve on-topic te blijven. Deze thread gaat over de gevolgen van verkrachting.


Ik vond mijn post niet belangrijk genoeg voor een apart topic, net als in voorgaande -- twee of drie --gevallen, waarin je mij hierop wees. Te snel nieuwe topics openen lijkt mij ook niet bevordelijk voor het forum. Maar gezien de futiliteit van de kwestie, zal ik proberen te voldoen aan je, ongetwijfeld, juiste visie.
Ik vindt dat dat best een nieuwe post waard kan zijn. Het is niet de bedoeling om ons van onzinnige onderwerp af te houden. Maar om discussies overzichtig te houden. Als het toch een onzinnige post betreft, verdwijnt het automatisch naar de achtergrond. En is deze draad mischien wat overzichtelijker.

Hopelijk heeft dit het wat duidelijker gemaakt waarom wij als moderators al snel een nieuw topic willen.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

kikki schreef:omdat dat geen respect hebben is

omdat dat zeer veel zeer doet

omdat je niet meegeniet

omdat je dat de rest van je leven meedraagd

en alles van je verdere leven stuk maakt

verkrachters zijn zwak,geslacht

basta

:shock:
als ze zwak waren in de zin van niet sterk zouden er niet zoveel verkrachtingen plaatsvinden.

Berichten: 6

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Waarom verkrachting zo erg is?:

-omdat je je vies voelt,

-omdat je je vernedert voelt,

-omdat je je nix meer waard voelt,

-omdat je jezelf kwalijk neemt dat je er nix tegen kon doen,

-omdat je dit je hele leven lang blijft herinneren

-omdat het invloed kan hebben op hoe je tegen andere mensen doet (je

kan helemaal in de war worden en daardoor heel raar tegen bekenden

gaan doen)

-omdat je bang kan worden voor je eigen vriend...

-omdat je eigenwaarde is kapot gemaakt

dit zijn een paar voorbeelden waarom een verkrachting zo erg is...

(dit zijn mijn ervaringen, wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zich zo voelt die verkracht is)

Berichten: 36

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

als ze zwak waren in de zin van niet sterk zouden er niet zoveel verkrachtingen plaatsvinden.


Mannen of vrouwen die anderen verkrachten zijn emotioneel zwak. Vaak wordt er gebruik gemaakt van machtsmisbruik. Bij mannen wordt vaak fysiek geweld gebruikt en ja... dan sta je als man bijna altijd sterker :shock:

Berichten: 36

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Corien schreef:Waarom verkrachting zo erg is?:

-omdat je je vies voelt,

-omdat je je vernedert voelt,

-omdat je je nix meer waard voelt,

-omdat je jezelf kwalijk neemt dat je er nix tegen kon doen,

-omdat je dit je hele leven lang blijft herinneren

-omdat het invloed kan hebben op hoe je tegen andere mensen doet (je

kan helemaal in de war worden en daardoor heel raar tegen bekenden

gaan doen)

-omdat je bang kan worden voor je eigen vriend...

-omdat je eigenwaarde is kapot gemaakt
Ik wil nog even toevoegen...

- het vertrouwen is geschaadt

- zelfbeeld is negatief

- aanraakallergie

- verstoorde relatie met andere mannen

- wantrouwen naar de wereld

- bang voor intimiteit

- angst om alleen te zijn

- schuld en schaamtegevoel

- dissocieren

- flashbacks

- somatische klachten

- nachtmerries

* Dit zijn nog een aantal symptomen die ik over heb gehouden aan het seksueel misbruik door mijn broer*

Berichten: 6

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

ZVOO, sterkte!

ik weet hoe het voelt om sexueel misbruikt te zijn,en ik persoonlijk vind het wel fijn om met mensen te praten die hetzelfde meegemaakt hebben.

liefs corien..

Berichten: 36

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Hallo Corien,

Ik wil jou ook veel sterkte wensen. Ik heb sinds kort de behoefte om over het seksueel misbruikt te praten...

Ik denk dat je mijn topic vast al een keer hebt gelezen. Als je iets kwijt wilt of wil vragen kan dit altijd. Dit mag ook via Pb.

Liefs ZVOO

Berichten: 6

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

ZVOO,

dankjewel! ik praat er ook pas sinds kort over,heb het lang verdrongen, maar op den duur ging dat niet meer.

En ik heb idd je topic gelezen. En je mag natuurlijk ook altijd wat aan mij vragen of ff je hart luchten als je dat wilt.

liefs, Corien

Berichten: 141

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Wat vind je hier trouwens van :

Onderzoek heeft uitgewezen dat er vel vrouwen zijn die fantaseren over verkracht te worden en er nog geil van worden ook...

Als je ziet hoe uitdagend sommigen over straat lopen dan kunnen ze evengoed een bordje rond hun nek hangen met 'pak mij maar...'

Dan heb je nog vrouwen en mannen die hun lichaam misbruiken om bepaalde zaken gedaan te krijgen maar steeds op de boot afhouden en zo inspelen op...

Dit zijn toch ook aspecten die een rol spelen...verkrachting valt niet goed te praten maar sommigen vragen er toch echt wel om(bij wijze van spreken dan)en zeker als ze uitdagend gaan inwerken en misbruik gaan maken van hun schoonheid t.o.v. ieamnd waarvoor ze eigenlijk onbereikbaar zijn en dit dan tot ergernis van die persoon gaan uitbuiten...dan heb je het risico van...wie zaait zal oogsten...

Dat is toch ook een groep die meespeelt.

Dan heb je nog de groep leugenaars die alles verzint omdat een bepaalde persoon niet ingaat op hun avances en een verkrachting verzint...ik ken iemand die dat meegemaakt heeft en ondanks het feit dat zijn onschuld bewezen is bekijken sommigen hem nog altijd als een verkrachter...

Natuurlijk lopen er verkrachters rond die het doen voor de seks,macht en kick maar dat zijn mensen met psychologische problemen of een van nature geweldadig karakter en die moeten ze opsluiten en nooit meer lossen.

Berichten: 36

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Ik denk niet dat je er ook maar ooit om vraagt verkracht te worden. Hoe uitdagend je er ook bij loopt een ander heeft met zijn handen van je af te blijven wanneer jij niet wilt.

Tuurlijk is het op die manier uitlokken van bepaald gedag maar dan nog blijft de dader altijd schuldig!

Dat mensen een verkrachting verzinnen vind ik ook heel erg. Vooral omdat iemand anders daar het slachtoffer van wordt en voor het leven getekend is. Het is echter wel zo dat mensen die zo'n verhaal verzinnen (schreeuwen) om aandacht. Vaak zit daar ook een reden achter maar het is absoluut niet goed te praten.

Groet, ZVOO

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Ik heb ook tot twee keer toe verzonnen da er een vreemd iemand over mijn grenzen zou zijn gegaan. Kun je ook in men topic lezen.

Maar dat was omdat ik dat mezelf misschien wel wijs wilde maken op de een of andere manier. Niet omdat ik daar op kick ozo maar om mijn vader weer recht aan te kunnen kijken. Het zou gewoon gemakkelijker zijn volgens mij als een vreemde het zou doen in plek van een familielid. Als een vreemde het doet ben je thuis veilig. Maar als daar je intiemste plek word beschadigd...

Voor mij was het verzinnen denk ik ook om mensen te laten merken dat er iets helemaal niet goed ging maar kon het nog niet zeggen en een tijd heb ik het ook verdrongen. Mijn hart wist het maar mijn hoofd wilde er niet aan.

Voor mij heeft het veel gevolgen gehad.

Ook het gevoel van zelfvernietiging. Zeker omdat iedereen er zo snel genoegen mee nam dat ik mijn verhaal terug trok en zei dat er helemaal niets gebeurt was. Voor hun was de kous toen meteen af. Na die ervaringen praat ik er , die keer dat het me lukt, bijna niet over. Ik kan het nog niet zo goed. Bij het topic lukte het wel omdat je dn elk moment iets toe kan voegen maar als je op een bepaalde tijd voor een therapeut moet zitten komt er soms helemaal niets uit.

Voor mij het het alles ook nog als gevolg gehad dat ik op school helemaal niet mee kon komen. Ik zat teveel in de knoop zodat ik me allee maar wilde opsluiten op mijn kamer en als ik wel op school was me niet kon concentreren. Uiteindelijk ben ik ook blijven zitten. Ik had wel goede cijfers, bijna allemaal rond de 9, k ben een beetje perfectionistisch want als ik iest doe moet het goed zijn, maar ik had te weinig cijfers.

Maar nog steeds hebben ze op school nog steeds niets door en hoef ik daar ook echt geen steun te zoeken. Als ik die wel zou hebben was het toch allemaal anders geweest. Ze weten dat ik dyslecties ben en dat was het dan. Daarnaast moet ik dus wel lui zijn, denken ze volgens mij.

Volgens mij dwaal ik een beetje af en het is weer een langer verhaall geworden als dat de bedoeling was. Sorry.
People don't understand me, but I understand that.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

.....Dit zijn toch ook aspecten die een rol spelen...verkrachting valt niet goed te praten maar sommigen vragen er toch echt wel om(bij wijze van spreken dan)en zeker als ze uitdagend gaan inwerken en misbruik gaan maken van hun schoonheid t.o.v. ieamnd waarvoor ze eigenlijk onbereikbaar zijn en dit dan tot ergernis van die persoon gaan uitbuiten...dan heb je het risico van...wie zaait zal oogsten...
Ik heb bij dit soort stellingen altijd de neiging om te gaan vergelijken met andere situaties, die volgens mij illustreren dat er gewoon dingen zijn die je niet doet, al heb je er nog zo'n behoefte aan.

Neem de hele problematiek rondom de Glasgow Rangers en de Celtics, twee schotse voetbalclub. De supporters haten elkaar en schreeuwen leuzen en liedjes tegen elkaar, die die haat verwoorden. Hier gaat het om protestants tegen katholiek. Regelmatig worden supporters ernstig verwond. (zie ook: http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pr...secretshame.txt Gisteren bij Nova zag ik een documentaire waarbij een supporter met een opengehaald en inmiddels gehecht gezicht zat te huilen in zijn ziekenhuisbed. Als de aanval iets lager was uitgevallen was zijn keel doorgesneden geweest en was hij dood geweest. Wel had hij een shirt aan van zijn voetbalclub toen hij werd aangevallen.

Je kunt je dus afvragen, gezien het feit dat de haat en nijd tussen de voetbalclubsupporters min of meer in de samenleving is verwoven, of hij niet had kunnen weten dat hij met het dragen van zijn shirt het risico liep dat zijn gezicht voor altijd verminkt zou zijn. Is het dus zijn eigen schuld? Nee, want als het goed is zou hij niet rekening hoeven te houden met dit soort geweld.

En zo is het dus ook met verkrachting. Je bent niet (sociaal/moreel) verplicht om er rekening mee te houden, dat als je sexy kleding draagt en graag flirt, dat je wel eens verkracht zou kunnen worden. Want: waar trek je dan de grens? Dan kan ik mijn kinderen eigenlijk ook nooit alleen naar school laten fietsen, want ook zij kunnen ontvoerd, verkracht of in elkaar geslagen worden. Het gebeurt, en dat weet je. Maar ALS er iets gebeurt, kan ik dan verantwoordelijk gehouden worden daarvoor?

Je hebt er als mens recht op om je zodanig te kleden en te gedragen dat je door het andere geslacht aantrekkelijk gevonden wordt. Iemand, die dit als aanleiding ziet om iemand te verkrachten, zit volgens mij altijd fout. Het slachtoffer niet.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten