Springen naar inhoud

0 urencontract

• Log in om te kunnen reageren

lyn88

lyn88

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2006 - 19:31

Graag zou ik antwoord willen op twee vragen:

Al anderhalf jaar werk ik bij dezelfde werkgever op basis van een 0 urencontract. Sinds 9 maanden werk ik er gemiddeld vier dagen per week. Laatst ben ik twee dagen ziek geweest. Krijg ik deze twee dagen uitbetaald?
Ook ben ik op zoek naar een andere baan. Kan ik zomaar ontslag nemen omdat ik een 0 urencontract heb of heb ik een bepaalde opzegtermijn?

ALVAST BEDANKT :roll:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 26 maart 2006 - 20:28

De opzegtermijn moet in je contract staan of in de regels van het bedrijf (kan ook CAO zijn). Je hebt vrijwel zeker een opzeggingstermijn, je bent namelijk in vaste dienst.

Het staat me bij dat als je een 0-uren contract hebt, dat je dan ook geen ziektegeld krijgt. Een 0-uren contract betekent simpelweg een oproepcontract. Je werkt in principe niet, tenzij je ze oproepen. Dat dit oproepen op regelmatige basis, vooraf ingepland gebeurt, doet niet ter zake. Ziektegeld krijg je als je volgens je contract een bepaalde tijd zou werken en je daardoor een vast inkomen hebt. Dit vaste inkomen heb je niet, dus krijg je ook geen ziektegeld ter compensatie.

Jammer, maar helaas. Het is de keerzijde van het 0-uren contract.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Flasing Moments

Flasing Moments

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 13:22

volgens mij is het zo dat als je een 0-urencontract hebt, maar wel een jaar of halfjaar elke maand byv 20 uur werkt , dat die 20 uur dan als je contract-uren worden gezien.
Maar als je t zeker wil weten moet je gewoon ff langs de rechtswinkel gaan

http://www.pwnet.nl/...k.jsp?art=18840

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 27 maart 2006 - 13:33

Uit mijn hoofd heb je ongelijk, FM. Maar ik weet het niet zeker, dus je kunt het inderdaad beter navragen. Laat je het ons dan wel even weten?
- Jimi Hendrix -

Flasing Moments

Flasing Moments

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2006 - 13:39

Op basis van artikel 7: 610a BW is sprake van een “rechtsvermoeden van een arbeidsrelatie“, wanneer de werknemer drie opeenvolgende maanden wekelijks of tenminste twintig uur per maand arbeid heeft verricht.
http://www.intermedi...jsp?type=v2[/i]

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 27 maart 2006 - 13:55

Bij jouw link kom ik het niet tegen, maar hier wel:
http://www.intermedi...el.jsp?id=70124 .

Je had dus gelijk.
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures