Springen naar inhoud

formule1

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 31 juli 2004 - 20:48

Ik wil graag een artikel samenstellen die de link legt tussen ''wiskunde, natuurkunde en de formule1.
Graag zou ik informatie willen die duidelijk maakt dat bij de formule1 wel degelijk wis&natuurkunde een pre is om de auto optimaal te laten presteren.
Degeen die mij een sluitend verhaal hiervoor aanleverd zal ik als bron vermelden op onze site waar het artikel geplaatst gaat worden.
Onze f1-site heeft ong. 20.000 vieuws per dag en is in zijn vorm uniek in nederland. omdat ik niet weet of ik hier een link mag plaatsen doe ik het vooralsnog niet.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 08:52

Leuk verhaaltje: In het HAVO eindexamen natuurkunde van 1993 of het VWO eindexamen van 1994 komt een vraag voor over de formule-1. Leuk onderdeel dat ik me nog kan herinneren: je moet ergens uitrekenen hoe snel de auto moet rijden om ondersteboven (dus tegen het plafond 'geplakt') te kunnen blijven rijden en niet omlaag te vallen. Immers, de spoiler levert een flinke kracht om de auto op de baan gedrukt te houden. En kwam geloof ik uit dat bij ~100 km/u een F1 auto al op de onderkant van het plafond kan blijven rijden!

Overigens mag je uiteraard een link plaatsen, mits deze niet commercieel is.
Never underestimate the predictability of stupidity...

• Gast

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 19:22

Waar het mij eigenlijk om gaat, en ik ben geen wiskunde expert dus vergeef mij als ik het verkeerd omschrijf, kun je naar aanleiding van de ronde-tijden van een f1 wagen waarmee je ook nog rekening moet houden met benzine verbruik en bandenslijtage, hier een wiskundige berekening voor maken......voordat de race begint??? Ja dat kan en dit word ook toegepast. De teams hebben mensen in dienst die zich hiermee bezig houden.

Waarom dan mijn vraag in de eerste thread zul je denken.

Ik ben op zoek naar een mooi en sluitend verhaal die dit bevestigd!!!!

DE site waar het om gaat is www.formule1nieuws.nl

ik hoop dat iemand mij een mooi verhaal kan toezenden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures