Springen naar inhoud

Petomanie: nature of nurture?

• Log in om te kunnen reageren

Mafkees

Mafkees

• >250 berichten
  • 306 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 12:42

Is petomanie (de kunst om op ritmische wijze scheten te laten) aangeboren of aangeleerd?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bio

Bio

• >100 berichten
  • 159 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 12:44

Kun je je vraag aub ondersteunen met wat wetenschappelijke publicaties? Anders verwacht ik niet al te veel serieuze reacties op zo'n vraag...

(Ik ken in ieder geval geen gen wat hiervoor codeert...)

Of is je vraag in hoeverre muzikaliteit is aangeboren???

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 augustus 2004 - 12:48

Ik vermoed dat het is aangeleerd

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2004 - 13:20

hoi, ik wil dit antwoord graag weten..
zijn er mensen die me dit duidelijk kunnen uitleggen
en me kunnen zeggen wat er precies mee bedoeld word :shock:

de groetjes van mij

chablis

chablis

• >250 berichten
  • 420 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 oktober 2004 - 10:54

Zo rond 1900 waren Petomanen een grote rage. Er zijn opmerkelijke verslagen van wat deze mensen deden om het publiek te amuseren:

"Muziek" maken middels winden
Anaal liters water "drinken"
SIgaretten roken
Etc.

Lijkt mij duidelijk aangeleerd en de een zal er meer aanleg voor hebben dan de ander.

zie ook:
http://www.w8.nl/petomaan.htm

Mafkees

Mafkees

• >250 berichten
  • 306 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 oktober 2004 - 13:12

Zo rond 1900 waren Petomanen een grote rage. Er zijn opmerkelijke verslagen van wat deze mensen deden om het publiek te amuseren:

"Muziek" maken middels winden
Anaal liters water "drinken"
SIgaretten roken
Etc.

Lijkt mij duidelijk aangeleerd en de een zal er meer aanleg voor hebben dan de ander.

zie ook:
http://www.w8.nl/petomaan.htm

De kunstjes op zich zijn natuurlijk aangeleerd, maar je moet er wel aanleg voor hebben:

U ziet, mijnheer, mijn anus heeft en dusdanige elasticiteit dat ik het kan openen en sluiten wanneer ik wil... Ik kan elke hoeveelheid vloeistof absorberen... en ik kan een bijna onbeperkte hoeveelheid reukloos gas uitblazen

Net zoals niet iedereen zijn oren kan laten flapperen. Dat kun je niet aanleren. Je oorspieren moeten dan al beter ontwikkeld zijn (genetisch bepaald). Die elasticiteit van zijn anus is ook puur genetisch bepaald.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 oktober 2004 - 13:40

Aangeboren is nog niet hetzelfde als genetisch bepaald. Het kan ook iets zijn dat met zijn ontwikkeling te maken heeft.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures