Petomanie: nature of nurture?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 338

Petomanie: nature of nurture?

Is petomanie (de kunst om op ritmische wijze scheten te laten) aangeboren of aangeleerd?

Berichten: 159

Re: Petomanie: nature of nurture?

Kun je je vraag aub ondersteunen met wat wetenschappelijke publicaties? Anders verwacht ik niet al te veel serieuze reacties op zo'n vraag...

(Ik ken in ieder geval geen gen wat hiervoor codeert...)

Of is je vraag in hoeverre muzikaliteit is aangeboren???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Petomanie: nature of nurture?

Ik vermoed dat het is aangeleerd

Re: Petomanie: nature of nurture?

hoi, ik wil dit antwoord graag weten..

zijn er mensen die me dit duidelijk kunnen uitleggen

en me kunnen zeggen wat er precies mee bedoeld word :shock:

de groetjes van mij

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Petomanie: nature of nurture?

Zo rond 1900 waren Petomanen een grote rage. Er zijn opmerkelijke verslagen van wat deze mensen deden om het publiek te amuseren:

"Muziek" maken middels winden

Anaal liters water "drinken"

SIgaretten roken

Etc.

Lijkt mij duidelijk aangeleerd en de een zal er meer aanleg voor hebben dan de ander.

zie ook:

http://www.w8.nl/petomaan.htm

Berichten: 338

Re: Petomanie: nature of nurture?

chablis schreef:Zo rond 1900 waren Petomanen een grote rage. Er zijn opmerkelijke verslagen van wat deze mensen deden om het publiek te amuseren:

"Muziek" maken middels winden

Anaal liters water "drinken"

SIgaretten roken

Etc.

Lijkt mij duidelijk aangeleerd en de een zal er meer aanleg voor hebben dan de ander.

zie ook:

http://www.w8.nl/petomaan.htm
De kunstjes op zich zijn natuurlijk aangeleerd, maar je moet er wel aanleg voor hebben:
U ziet, mijnheer, mijn anus heeft en dusdanige elasticiteit dat ik het kan openen en sluiten wanneer ik wil... Ik kan elke hoeveelheid vloeistof absorberen... en ik kan een bijna onbeperkte hoeveelheid reukloos gas uitblazen
Net zoals niet iedereen zijn oren kan laten flapperen. Dat kun je niet aanleren. Je oorspieren moeten dan al beter ontwikkeld zijn (genetisch bepaald). Die elasticiteit van zijn anus is ook puur genetisch bepaald.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Petomanie: nature of nurture?

Aangeboren is nog niet hetzelfde als genetisch bepaald. Het kan ook iets zijn dat met zijn ontwikkeling te maken heeft.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Reageer