[ANW] Koude Fusie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[ANW] Koude Fusie

Hi, ben nieuw hier.

Voor een documentaire voor ANW[dat gaat over alles en nog wat zeg maar..>.>]: hebben we voor onderwerp: "Vormen" van energie gekozen.

Het leek me wel leuk om het in 3en te delen.

eerste deel gaat over nu, 2de deel over "Groene" energie en 3de deel...je raadt het al; Koude Fusie.

Ik heb wikipedia door gelezen.[de engelse, omdat de NL'' se zoveeeeel info verschraft].

Ik moet zeggen, ik snap er helemaal niks van...tja niet niks. De theorie is dat je Kernfusie bij Kamertemperatuur kan uitvoeren, waardoor je...geen miljoenen celsius nodig hebt...

Dus ik vroeg mij af of iemand het mij uit kan leggen, ik begrijp dat het een ingewikkelde onderwerp is...

Houdt aub in de gaten dat ik nog ''maar'' op VWO4 zit, dus zoveel hebben we met NA/SK nog niet gehad.

~Thanks In Advance

Berichten: 336

Re: [ANW] Koude Fusie

Niemand kan je het uitleggen, want niemand heeft ooit koude kernfusie gemaakt.

Verder zijn er wel pogingen gedaan, Fleischmann heeft een experiment gedaan waar heel veel warmte af kwam, maar hoogstwaarschijnlijk geen fusie.

En er is een singlebubble sonoluminescentie experiment een tijdje hot-topic geweest. Een gasbelletje in water wat geimplodeerd wordt door geluidsgolven waardoor er fusie zou plaatsvinden. Helaas is het experiment niet nauwkeurig gedaan en lijkt niet reproduceerbaar. Sowieso is dit natuurlijk geen eche koude fusie, immers er is nog steeds sprake van hoge temperature(als het al zou werken dan)
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Re: [ANW] Koude Fusie

Thanks, maar ik bedoelde of iemand het uit kan leggen hoe het zou MOETEN gaan....

Berichten: 336

Re: [ANW] Koude Fusie

Nou ik ben benieuwd of iemand je dat kan vertellen, koude fusie lijkt mij een sprookje.
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [ANW] Koude Fusie

Koude fusie zoals jij het voor je ziet (fusie zoals je het kent, maar dan zonder de warmte) bestaat niet en dat is maar goed ook. Het loopt tegen té veel fundamentele principes in om te kunnen werken. Duik in het subforum van de moderne natuurkunde om je in deze materie te verdiepen..

Uitleggen hoe het zou kunnen/moeten werken? Heb je het onderzoek van Fleischmann al bestudeerd?

Google en wiki zijn je vrienden..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [ANW] Koude Fusie

En er is een singlebubble sonoluminescentie experiment een tijdje hot-topic geweest. Een gasbelletje in water wat geimplodeerd wordt door geluidsgolven waardoor er fusie zou plaatsvinden. Helaas is het experiment niet nauwkeurig gedaan en lijkt niet reproduceerbaar. Sowieso is dit natuurlijk geen eche koude fusie, immers er is nog steeds sprake van hoge temperature(als het al zou werken dan)
De groep van Detlef Loze in Enschede heeft hier heftig onderzoek naar gedaan en gemeten dat je er maximaal 15000K uit kan halen. Dus fusie is uitgesloten.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer