Springen naar inhoud

Kan je zelf bepalen hoe je iets ervaart?

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Kan je zelf bepalen hoe je iets ervaart? (8 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. Ja (6 stemmen [75.00%])

Percentage van stemmen: 75.00%

2. Nee (2 stemmen [25.00%])

Percentage van stemmen: 25.00%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 16:51

Kan je (in principe, niet persť in de praktijk) zelf bepalen hoe je iets ervaart?

Bijv. kun je zelf bepalen of je spruitjes lekker vindt of niet?
Als je ze nooit lekker gevonden hebt, kun je dit dan dusdanig veranderen dat je ze wel lekker vindt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 18:32

Heb ik gedaan met scheikunde en pindanoten
Ik had het allebei eerst niet graag, nu is het al beter.

H2S04 + H20 --> HSO4- + H30+
HS04 + H20 --> SO42- + H30+

Dit hierboven vind ik leuk...Vroeger zou ik het :P gevonden hebben.
Ik weet nog dat ik op een bepaald punt, toen ik chemie nog haatte, zei:
ik ga streven voor chemie! :roll:

Het is ook een feit dat hoe betere punten ik heb voor een vak, hoe leuker ik het vak ga vinden... (Sorry voor mij dikke nek) :P Dus wrs haatte ik het eerst omdat ik weinig punten had en er niets van kon.

De pindanoten... jah... Mss ben ik het gewoon geraakt om ze te eten :P

* Hoe zet je die 2- bij dat sulfaation, die - bij dat waterstofsulfaation en die plussen bij H3O+ bovenaan?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Sjorssnors

Sjorssnors

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 19:21

Het lijkt mij dat de perceptie van een bepaalde smaak alsook alle andere waarnemigen een bepaalde neiging ergens toe qua ervaring. Ieder ervaart alles binnen z'n eigen belevingswereld, en wat reeds ervaren is, heeft al een bepaalde 'draai' gekregen. Een ervaring overkomt je, maar heeft andere gevolgen als je het bewust probeert 'op te vangen'. Het beste is er niet over nadenken en de ervaring z'n invloed laten hebben, wat dus zonder het belemmeren van bewuste gedachtengangen is.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 28 maart 2006 - 20:12

* Hoe zet je die 2- bij dat sulfaation, die - bij dat waterstofsulfaation en die plussen bij H3O+ bovenaan?

Door middel van de html-codes van subscript en superscript:
Blalala<sub>blablabla</sub>
geeft Blalalablablabla

en
Blalala<sup>blablabla</sup>
geeft Blalalablablabla

Dus
SO<sub>4</sub><sup>2-</sup>
geeft SO42-

Latex is nog mooier trouwens (klik om code te zien)
LaTeX

Verdomme, veel te ver off topic hier :roll: On topic dan maar. Ik denk dat je jezelf wel dingen aan kan leren, zeker in je jonge jaren. Denk maar aan interesses die je ontwikkelt omdat je ergens veel mee in contact komt. Ook door gewenning kun je jezelf ergens voor interesseren. Denk aan een vriend van je die constant over voetbal kletst terwijl je er zelf misschien helemaal niets aan vindt. Maar doordat je steeds zijn verhalen hoort, je ook regelmatig wedstrijden ziet als je bij hem thuis bent, kun je je misschien toch gaan interesseren voor voetbal.

Wat ook kan is bijvoorbeeld jezelf over een drempel heen zetten. Dus als je bang bent om te bungeejumpen, maar het toch probeert en het je een enorme kick blijkt te geven.

Maar op commando bepalen of je iets leuk of niet leuk vind, dat lijkt me een onhaalbare kaart.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2006 - 20:24

Maar op commando bepalen of je iets leuk of niet leuk vind, dat lijkt me een onhaalbare kaart.

Via hypnose misschien?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures