chaos teken

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

chaos teken

na veel zoeken naar de achtergrond van dit teken heb ik besoten om het hier te vragen. Ik zelf ben nog nergens achter gekomen en daarom dacht ik dat hier misschien mensen waren die mij op weg kunnen helpen

Afbeelding

de reden om dit bij geschiedenis te plaatsen is omdat ik de achtergrond en geschiedenis wil weten bij dit teken. als dit niet de goede plaats is voor dit onderwerp hoor ik het wel :roll:

Re: chaos teken

Een beetje googlen bracht me dit. Ik weet niet of het waar is. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk. Iemand die beter thuis is in phantasy weet er misschien meer van

http://homepage.mac.com/antallan/chaos.html
Moorcock conceived this symbol while writing the first Elric of Melniboné stories in the early 1960s.  

The origin of the Chaos Symbol was me doodling sitting at the kitchen table and wondering what to tell Jim Cawthorn the arms of Chaos looked like. I drew a straightforward geographical quadrant (which often has arrows, too!) – N, S, E, W – and then added another four directions and that was that – eight arrows representing all possibilities, one arrow representing the single, certain road of Law. I have since been told to my face that it is an "ancient symbol of Chaos" and if it is then it confirms a lot of theories about the race mind. … As far as I know the symbol, drawn by Jim Cawthorn, first appeared on an Elric cover of Science Fantasy in 1962, then later appeared in his first comic version of Stormbringer done by Savoy.  

It was subsequently adopted into the pop-cultural mainstream, turning up in such diverse places as modern occult traditions and role-playing games.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: chaos teken

ja dankjewel! dat sluit redelijk aan op wat iemand anders mij vertelde.

Reageer