Het bonnen beleid can minister Remkes (NL)

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Het bonnen beleid can minister Remkes (NL)

Wat vinden jullie van "bonnen beleid" van minister Remkes. Het is vorig jaar ingesteld: agenten moeten per jaar zo'n 300 boetes uitschrijven. Wat uitkomt op zo'n anderhalve bon per dag.

Ik ben hier zwaar op tegen.

Die politie wordt nu als melkkoe gebruikt, in plaats van hulp apparaat. Is het niet zo dat de politie de samenleving moet "helpen". Dit helpen is de laatste jaren flink weggezakt, naar mijn mening, de politie is nu meer een soort van vijand geworden van de samenleving. Zeker nu ze 300 bonnen in een jaar moeten uitschrijven.

Ik ga nu niet meer naar een agent toe om de weg te vragen, want er is een kans dat ik wat fout doe, in zijnhaar ogen, waardoor ik op de bon wordt geslingerd. Want het probleem onzin bonnen krijgen we dan, voor elke fouten stap krijg ik een bon, en die bon scheld hij je nu ZEKER niet meer kwijt.

Want het is zo dat als de agenten de 300 grens niet halen, er behoorlijke consequenties op staan zoals (in het ergste geval) ontslag.

Dit "prestatiecontract" is in het leven geroepen om de misdaad te bestrijden, want in 2006 zou de criminaliteit met 15% moeten gedaald zijn. Wat misschien wel zo is, maar dit zal dan alleen gelden in het minder zware criminele circuit zijn, omdat meneer agent wel eerst aan zijn 300 grens moet komen, want anders, nou anders krijg ik die opslag straks niet, wat dus leidt tot meer zware criminaliteit omdat de zware jongens meer "vrije tijd krijgen".

Wat de oplossing gewoon is is voor de crimaliteit is dat de politie dichter bij de samenleving komt te staan, en er niet steeds verder van afdrijft. Zoals nu gebeurd.

Ik ben dus tegen het "bonnen beleid"

NU is mijn vraag wat vinden jullie van het "bonnen beleid" van minister Remkes.

_______________________________

Don't steal. The government hates competition

Berichten: 717

Re: Het bonnen beleid can minister Remkes (NL)

Ik kan me nauwlijks voorstellen dat onze ministers echt zooooo dom zijn. Dat het ze compleet ontbreekt aan enig inzicht en wijsheid. Dus voordat ik zeg dat er eigenlijk geen woorden zijn die beledigend genoeg zijn voor een dergelijk idee, wil ik graag weten wat er echt achter zit. Als de in de media genoemde redenen inderdaad de echte redenen zijn dan is die Remkes een grote zak hooi! Dat verzin je toch niet?! De politie is dan niet meer je beste vriend (mwhoa, waren ze toch al niet echt) maar een belastingkantoor. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Bijvoorbeeld automatisch elke maand 100 euro laten afschrijven. Da's makkelijker dan al dat papierwerk. SUKKELS!

Reageer