Springen naar inhoud

Eenheid s van afstand

• Log in om te kunnen reageren

Mathiz

Mathiz

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2006 - 20:43

ik vroeg laatst aan mijn leraar Natuurkunde waarom de eenheid van afstand s is maar hij wist het ook niet weten jullie dat toevallig ??

want bijvoorbeeld de eenheid van versnelling = a omdat dat engels is vaar acceleration

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2006 - 00:02

Deze letters zijn over het algemeen richtlijnen en ze staan niet altijd voor iets wat ermee in verband te brengen is.
Ik heb zelf tot nu toe ook niet kunnen ontdekken waarom s voor afgelegde weg staat (niet afstand!)
Mocht je het nog ontdekken laat het me weten :roll:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8251 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2006 - 00:05

of het dit ook daadwerkelijk betekend weet ik niet, het was iig wel een ezelsbruggetje van me: s = space
"Meep meep meep." Beaker

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2006 - 06:03

ik vroeg laatst aan mijn leraar Natuurkunde waarom de eenheid van afstand s is maar hij wist het ook niet weten jullie dat toevallig ??

want bijvoorbeeld de eenheid van versnelling = a omdat dat engels is vaar acceleration

Ik hoop dat je grootheid bedoelt. Eenheden zijn de maat waarin je meet (seconden, kilogram, meter)
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44875 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 april 2006 - 09:15

http://hypertextbook...s/summary.shtml
in het algemeen een betrouwbare bron:

Distance is a scalar measure of the interval between two locations measured along the actual path connecting them.  
As a scalar it has magnitude only.  
Δs is the symbol for distance. (The origin of this symbol is from the Latin word for space: spatium.)

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures