Stinkend kraanwater

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 29

Stinkend kraanwater

Hey allemaal,

Ik woon in een studentenhuis samen met 8 anderen waar wij een gezamenlijke keuken hebben. Toen we vanavond wilden gaan koken merkten we dat het kraanwater zo enorm stonk, bijna een soort rioollucht. Dat terwijl al het andere water in het huis gewoon normaal lijkt te zijn. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Stinkend kraanwater

Wat het precies is weet ik niet, maar ik kan je iig aanraden om direct je huurbaas te bellen en zeggen dat hij het op moet lossen. O ja, en het water niet gebruiken natuurlijk, maar dat snapte je vast al wel.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 789

Re: Stinkend kraanwater

Kan het zijn dat je heet water gebruikte wat uit een 'boiler' afkomstig was ?

Dat wil inderdaad nogal eens een 'vies luchtje' hebben, vanwege dat het op temperatuur gehouden wordt in een gesloten reservoir.

Berichten: 29

Re: Stinkend kraanwater

Het water komt inderdaad uit een boiler, misschien dat het daardoor kwam. Overigens is het water nu weer normaal, dus hopelijk gebeurt het niet weer.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Stinkend kraanwater

Zet eens alle kranen in huis tegelijkertijd een paar minuten open, en spoel vooral die boiler eens goed door........

straatwerkzaamheden in de buurt gehad misschien? Heeft het waterleiding bedrijf hoofdleidingen doorgespoeld? Normaal worden bewoners dan op de hoogte gesteld, maar dat gaat in een studentenhuis misschien wel eens langs iedereen heen??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 29

Re: Stinkend kraanwater

Voor zover ik weet hebben we hier geen straatwerkzaamheden in de buurt gehad en ook geen bericht gekregen dat de waterleidingen doorgespoeld zouden worden. Meestal ben ik het die die luiwammesen hier in huis hun post moet brengen, dus ik kijk altijd even of er nog iets bij zit.

We zullen in ieder geval de boiler eens doorspoelen, bedankt voor de tip.

Reageer