Wat is de oppervlakte die een atoombom kan bestrijken?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Wat is de oppervlakte die een atoombom kan bestrijken?

Wat is de oppervlakte die een atoombom kan bestrijken?

Want ik las dit in 't guiness book of records van 1984 die hebben wij thuis.

Dit sotnd er:

Van het kernwapen dat bekend staat als "doomsday" is nooit een officiele schatting gemaakt maar het zal elk beproefd wapen verre overtreffen intussen zijn de mogelijkheden van een 50000 negaton waaraan kobaltzouten zijn toegevoegd ter tafel gebracht als zo'n constructie uitvoerbaar zou zijn zou die bom 't gehele mensenras kunnen uitroeien met uitzondering van de mensen die zich diep onder de grond bevonden en daar zeker 5 jaar zouden blijven.

misschien is dit wel antwoord op mijn vraag maar waarom is deze niet uitvoerbaar?

En wat is de normale grote van een atoombom ik dacht vroeger altijd dat als ze op utrecht een atoombom gooiden heel nederland dood zou gaan en je daar de eerste 25 jaar niet zonder straling zou kunnen leven klopt dit?

En in welk deel van japan heb je nog steeds gevaarlijke straling?

alvast bedankt,

Berichten: 4

Re: Wat is de oppervlakte die een atoombom kan bestrijken?

Zulke vraagstukken zijn toch wel beladen omdat namelijk er door dat vreselijke rotwapen al zovel doden zijn gevallen.

De effectieviteit van ieder wapen hangt af van waar het gebruikt wordt, een pistool is op 2 km niet effectief net zoals een bom in de ruimte de aarde aardig weinig zal doen.

Re: Wat is de oppervlakte die een atoombom kan bestrijken?

je kunt beter op de hoogte zijn dan maar wat toekijken miskien kan er nog wel wat aan gedaan worden!

Reageer