Springen naar inhoud

Google slavernij

• Log in om te kunnen reageren

Threshold

Threshold

• >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2006 - 23:05

Wie is het eens met de uitzending van Zembla gisteren http://portal.omroep...sHEnCoVtHjIwjdB dat Google een te grootte invloed heeft? Ik voel me zelf wel een Google slaaf.

90% van de mensen gebruikt het. Ze hebben zoveel geld dat ze op elke nieuwe zoekmethode een patent aanvragen. Slaan alle zoekgegevens op. Alleen de pagina's met de meeste linkjes staan bovenaan. De objectiviteit van de informatie is onduidelijk. Misschien moeten we wat meer, andere zoekmachines gebruiken. Of een Wikipedia vorm van Google opzetten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2006 - 00:55

Wie is het eens met de uitzending van Zembla gisteren http://portal.omroep...sHEnCoVtHjIwjdB dat Google een te grootte invloed heeft? Ik voel me zelf wel een Google slaaf.

Niets houdt je tegen om een andere zoekmachine te gebruiken.

90% van de mensen gebruikt het.

Blijkbaar is Google best wel goed. En gratis. En snel. En noem nog maar een zooi voordelen op.

Ze hebben zoveel geld dat ze op elke nieuwe zoekmethode een patent aanvragen.

Daar merk je als normale gebruiker toch niks van.

Slaan alle zoekgegevens op.

En het erbijbehorende IP-adres en daar schrok ik toch wel een beetje van. Via een amerikaanse site schijn je allerlei persoonlijke gegevens die bij een of ander IP-adres hoort, op te kunnen zoeken.

Alleen de pagina's met de meeste linkjes staan bovenaan.

Alleen de pagina's met de hoogste pagerank staan bovenaan. En dat wordt o.a. bepaald door het aantal linkjes dat naar de betreffende website verwijst.

De objectiviteit van de informatie is onduidelijk.

Mee eens. Er zijn zat trucjes om ervoor te zorgen dat je bij Google een hoge pagerank krijgt. En Google heeft dergelijke trucjes na een tijdje weliswaar in de gaten, maar dan worden er wel weer nieuwe trucjes verzonnen. Google hobbelt, net als bij virusscanners, achter de feiten aan.

Misschien moeten we wat meer, andere zoekmachines gebruiken.

Ik hou je niet tegen hoor :roll:

Of een Wikipedia vorm van Google opzetten.

Hoe zie je dat precies voor je? Wikipedia heeft toch ook zoekfunctionaliteit? En met Google kun je toch Wikipedia doorzoeken? Of wil je het complete internet in Wikipedia gaan opnemen? Nou succes, geef maar een gil als je over 30 miljard jaar klaar bent (eh... denkt te zijn) :wink:
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2006 - 08:04

En je voelt je zelf geen Windows / Microsoft slaaf?

Google is in 7 jaar tijd zo groot geworden omdat ze een goed slim zoeksysteem hadden en daarmee zijn zij nog steeds de beste. Als je bang bent dat persoonsgegevens van jou op het internet komen te liggen, dan moet je de 10 ,Mbit kabel uit je computer trekken. Niemand verplicht je om het Google of het internet te gebruiken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 01 april 2006 - 09:23

Google is meer dan een zoekmachine. Laatst is een van de mensen die achter de compiler van Borland Delphi steken door Google overgekocht. Hetzelfde geldt voor topmensen bij Microsoft. Google is bezig met meerdere projecten en heeft grote plannen, zoals gratis telefoneren in een gebied in de VS.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 01 april 2006 - 09:59

Google is in 7 jaar tijd zo groot geworden omdat ze een goed slim zoeksysteem hadden en daarmee zijn zij nog steeds de beste.

Google is zo groot geworden omdat ze hun zoekpagina niet hebben volbehangen met reklame. Al die jongens die dachten snel geld te verdienen hebben achter het net gevist. Soberheid in opmaak heeft Google laten groeien.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2006 - 11:03

Ik had een tijdje terug een verhaaltje gelezen waarin stond dat google vrachtwagens heeft waarin supercomputers zitten, en dat ze deze overal op de wereld van plan zijn in te zetten en aan te sluiten op het internet, zodat google de volledige controle over het internet krijgt. Alle ISPs gaan failliet en iedereen kan gratis internetten op het google netwerk.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2006 - 12:27

Hier een schokkend nieuwsbericht:

China koopt google:
http://www.theregist...na_buys_google/

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8250 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2006 - 12:31

China koopt google:http://www.theregist...na_buys_google/

lees eens de publicatie datum:

Published Saturday 1st April 2006 04:24 GMT

lijkt me duidelijk genoeg.
"Meep meep meep." Beaker

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2006 - 23:35

China koopt google:http://www.theregist...na_buys_google/

lees eens de publicatie datum:

Published Saturday 1st April 2006 04:24 GMT

lijkt me duidelijk genoeg.

Ik dacht dat die 1-april-grappen alleen voor Nederland geldt?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 02 april 2006 - 08:50

Nee, het is een internationaal gebeuren.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures