Springen naar inhoud

man of vrouw eerst

• Log in om te kunnen reageren

doemdenker

doemdenker

• >250 berichten
  • 589 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2004 - 21:56

ff iets anders...

Wat was er eerst, het mannelijke geslacht of het vrouwelijke?
En hoe zijn deze 2 ontstaan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

tettha

tettha

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2004 - 22:21

ik denk dat wezens van hermafrobiet (ik hoop dat ik het goed schrijf)een mutatie. dus wezens die 2-slachtig zijn kunnen zichzelf bevruchten. net als wandelende takken die nogsteeds 2-slachtig zijn. maar het probleem daarvan is dat op dat moment er geen vooruitgang in de evolutie van het dier zal komen.

een voorbeeld: we hebben een wandelende tak in een bak gezet. het instinkt van de wandelende tak zegt tegen hem dat het zich moet voortplanten. maar omdat er geen andere wandelende takken in de bak zijn bevrucht het zichzelf. de bevruchte eieren bevatten maar een soort dna. het dna van de wandelende tak in de bak. er zullen dus geen nieuwe veranderingen plaatsvinden om het soort een sterkere achtergrond te geven.
bij bv mensen word een ei bevrucht met een zaadcel. het ei bevat het dna van de een, de zaadcel van de ander. de dna strengels fuseren tot een nieuwe strengel dna. en het "ras der mensen" krijgt er dus een "mutatie" bij in korte tijd. ipv de tak in de bak. het nageslacht zal dus pas veranderen dmv evolutie ipv een mutatie in korte tijd.

Bio

Bio

• >100 berichten
  • 159 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2004 - 14:35

ik denk dat wezens van hermafrobiet (ik hoop dat ik het goed schrijf)een mutatie.  dus wezens die 2-slachtig zijn kunnen zichzelf bevruchten.  net als wandelende takken die nogsteeds 2-slachtig zijn.  maar het probleem daarvan is dat op dat moment er geen vooruitgang in de evolutie van het dier zal komen.

Nee. Uiteraard waren er eerst de 1-celligen, die zich vermenigvuldigden. Door toeval (noem het evolutie!) zijn er verschillende individuen ontstaan, die genetische informatie gingen uitwisselen, in plaats van zichzelf te kopieren. In feite zijn de twee geslachten dus gelijktijdig ontstaan.

En hermafrodieten (met een d, maar dat is mieregeneuk ;) ) KUNNEN zichzelf bevruchten, maar je ziet toch vaak dat ze paren een ander individu (zie twee regenwormen, of de twee slakken in de film Microcosmos). Voordeel van het tweeslachtig zijn voor die diersoorten, is dat ze, als ze een soortgenoot tegenkomen, altijd prijs hebben (bij ons mensen is het nog altijd zo dat je vijftig procent kans hebt dat de volgende persoon die je tegenkomt, van hetzelfde geslacht is als jijzelf en dus helaas, geen kindjes maken nog) :shock:

Dus je verhaal over de wandelende tak waarvan de evolutie stil staat, gaat niet op. Sorry :wink:

• Gast

Geplaatst op 05 augustus 2004 - 15:41

(bij ons mensen is het nog altijd zo dat je vijftig procent kans hebt dat de volgende persoon die je tegenkomt, van hetzelfde geslacht is als jijzelf en dus helaas, geen kindjes maken nog) :shock:

Wellicht wordt dit in de toekomst wel mogelijk, bv bij 2 mannen, dat ťťn van de twee een (kunstmatige) baarmoeder geÔnplanteerd krijgt. :wink:

Bio

Bio

• >100 berichten
  • 159 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2004 - 08:17

Haha, wie weet. Maar bij mijn relaas ging ik -uiteraard- uit van de huidige situatie

Overigens, met het implanteren van een baarmoeder ben je er nog lange niet, nog lange niet... maar da's een heeeele andere discussie!

Nerusai

Nerusai

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2004 - 14:39

ff iets anders...

Wat was er eerst, het mannelijke geslacht of het vrouwelijke?
En hoe zijn deze 2 ontstaan?

Behalve dan dat dit gestaag geŽvolueerd zou moeten zijn, want de een bestaat niet zonder de ander, zou je kunnen zeggen omdat het Y-chromosoom leeg is dat X er dus eerder was. (Alhoewel, niets is er voor iets, dus :shock: )
't kofschip?, 't fokschaap?, d's en t's? Nee daar heb ik inderdaat nog nooid van gehoord

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures