[natuurkunde] mechanica berekening

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 28

[natuurkunde] mechanica berekening

Hi,

Ik heb de volgende opgave waarbij ik niet snap hoe ze van de bovenste 2 formules naar de uitgewerkte formule voor v komen. De opgave wijst zich vanzelf. Kunnen jullie mij misschien helpen hierbij?

Afbeelding

edit mod Wouter_Masselink: een titel als 'vraag over berekening is nogal aan de algemene kant 80% van alle vragen die hier worden gesteld vallen onder deze catagorie. Tevens tag (natuurkunde) toegevoegd.

Gebruikersavatar
Berichten: 28

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

Oei volgens mij zie ik hier een stukje elementaire wiskunde over het hoofd. :roll:

Volgens mij ben ik geholpen. :P

/Edit

Daaron der staat weer een stukje waar ik echt niet uit kan komen. Kan iemand mij hierbij helpen? Bedankt!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

2Pi er buiten houden en de rest onder één wortelteken brengen, daarna vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Berichten: 28

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

En daar gaat het juist bij mij de mist in. :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

Afbeelding[/quote]
\(2\pi \cdot \frac {\sqrt{L^2 \cdot \sin^2\theta}}{\sqrt{\frac{L \cdot g \cdot \sin^2 \theta}{\cos \theta}}}\)
\( 2\pi \cdot \sqrt \frac {{L^2 \cdot \sin^2\theta}}{{\frac{L \cdot g \cdot \sin^2 \theta}{\cos \theta}}}\)
\( 2\pi \cdot \sqrt \frac {L^2 \cdot \sin^2\theta\cdot \cos \theta}{L \cdot g \cdot \sin^2 \theta}\)
en het restantje wegstreepwerk om tot het gewenste resultaat te komen moet lukken lijkt me.... 8) .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 28

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

pffff wiskunde op zondag is voor mij niet weggelegd. :roll:

Had er niet aan gedacht om de "teller" te bewortelen. :P Thanks!
Albert Einstein: "Als we wisten wat we deden, had het geen research geheten".

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde] mechanica berekening

Had er niet aan gedacht om de "teller" te bewortelen.  Thanks!


en Safe schreef nog wel:
2Pi er buiten houden en de rest onder één wortelteken brengen


maar het was een leuke gelegenheid voor me om wat LaTeX code te oefenen... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer