Springen naar inhoud

[Vloeistofmechanica ??] Schulz-Gent 1971

• Log in om te kunnen reageren

elize

elize

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 april 2006 - 12:02

Kan iemand mij meer vertellen over de volgende formule:

Schulz-Gent 1971 : Ws = W0 . g (M) . f (v, T)

Alle informatie hierover is welkom.

Vast bedankt!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rudeoffline

Rudeoffline

• >250 berichten
  • 624 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2006 - 17:51

Kan iemand mij meer vertellen over de volgende formule:

Schulz-Gent 1971 :    Ws = W0 . g (M) . f (v, T)  

Alle informatie hierover is welkom.

Vast bedankt!!

Als je zou zeggen wat het doet of beschrijft, en wat de grootheden zijn in die formule, dan wordt het al een stukje duidelijker. :roll:

Wimpie44

Wimpie44

• >250 berichten
  • 429 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2006 - 12:42

Geef het onderwerp of de context even waar het over zou moeten gaan. De formule suggereert al een relatie. De verwijzing lijkt meer te duiden op een publicatie in 1971. Als je wat extra informatie geeft, kan je waarschijnlijk verder geholpen worden.

elize

elize

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 09:32

Helaas is dit ook alle informatie die ik zelf heb.
Het enige dat ik er nog over weet is dat het waarschijnlijk over hechting gaat.
(hechting van een verflaag/kunststoflaag op een ondergrond)

Wimpie44

Wimpie44

• >250 berichten
  • 429 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 13:49

Ik neem aan dat Schulz-Gent 1971 betekent een publicatie of boek. Is er een naam van een boek of publicatie bekend waarnaar verwezen wordt. Waar wordt deze formule vermeld. ? Dus waar wordt de formule genoemd of ernaar verwezen?
Is er een ISBN nummer van een boek bekend, of een titel? Een formule van Schulz-Gent ken ik niet.

Er zijn ook veel ISO en NEN normen, het kan best zijn dat de formule daarin gebruikt wordt (veronderstelling). Voor de norm-bladen wordt zowel gedrukt als in pdf formaat geld gevraagd. De normen zijn dus alleen tegen betaling in te zien en niet openbaar of publiek toegankelijk.

De formule doet me denken aan een afschuifkracht of de afschuif arbeid die verricht wordt tgv een normaalkracht of een hechtings- of kleefkracht die werkt op een oppervlak met g(M) als functie van M en f(v,T) als functie van v en T. In de natuurkunde en wiskunde zijn echter tal van analoge situaties die op het oog verschillend zijn, maar bij nadere bestudering eigenlijk op hetzelfde neerkomen.
M.a.w. het toepassingsgebied van een onbekende formule kan iets heel anders zijn als waar het op lijkt (ivm met het analogie karakter).

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 april 2006 - 09:41

Heb je de namen goed geschreven? En waar heb je jouw informatie vandaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures