[Scheikunde Profielwerkstuk] Waterzuivering

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[Scheikunde Profielwerkstuk] Waterzuivering

Hallo,

Ik ben bezig met een pws(profielwerkstuk) over de zuivering van het afvalwater bij het reinigen van tanks. ik heb mijn hele verslag af maar nu vraagt de leraar om een aantal reactie vergelijkingen mbt de zuivering.

Nu heb ik het hele internet afgezocht maar ik kan weinig vinden. Nu kwam ik dus op de gedachten dat het nog al moeilijk was om rv's op teschrijven als je niet weet welke stoffen er in de tank gezeten hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of in een richting wijzen. Een aantal reactievergelijkingen zouden zeer welkom zijn!!

Berichten: 37

Re: [Scheikunde Profielwerkstuk] Waterzuivering

Welke zuiveringsprocessen heb je beschreven?

Waarom heb je juist die processen gebruikt?

Het lijkt me dat je dat baseert op het soort afvalstoffen dat je uit het water wilt halen.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.

***Albert Einstein***

Berichten: 1.379

Re: [Scheikunde Profielwerkstuk] Waterzuivering

Keith, Als je hier de samenvatting van je pws. geeft wordt pas duidelijk om welke stoffen het gaat. Betreft het restanten van olieprodukten (koolwaterstoffen) die uit een tank moeten worden verwijderd? Dan heb je kans dat die alleen maar ge-emulgeerd worden en dan heb je geen reactievergelijking. Maar koolwaterstoffen en emulgatoren hebben natuurlijk wel een chemische formule. En daar is ook wel wat over te melden.

H.Z.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer