magnetisme

Moderator: physicalattraction

Reageer

magnetisme

[/b]De Question is: KAN MAGNETISME ECHT( 100%) WORDEN GEISOLEERD??? Zoja,: MET WELKE MATERIAAL?[/b]

Gebruikersavatar
Berichten: 166

Re: magnetisme

wat bedoel je precies?

of je de omgeving van een magnetisch veld kan afschermen?

of of je een magneet bijvoorbeeld ergens in legt, en het magnetisch veld van deze magneet daarbuiten niet meer te bespeuren is?

Dit eerste kan je bereiken door rond het ding waar geen magnetisch veld mag zijn een metalen kast te plaatsen, het magnetisch veld zal de weg van de minste weerstand kiezen, en loopt langs die kast, hiervoor kan je ijzer of nikkel gebruiken, die geleiden het magnetisch veld goed, koper daarentegen geleidt magnetisme heel slecht (elektriciteit dan weer goed...).

Een magnetisch veld beperken tot 1 bepaalde ruimte zal ook wel gaan, maar hoe dat precies in zijn werk gaat, weet ik ook niet.

100% is trouwens wel veel, ik weet niet of dit mogelijk is in de praktijk...

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: magnetisme

Dze vraag heb ik ook al een keer gesteld op het forum. Ik ben er ook benieuwd naar of dit mogelijk is. Bijvoorbeeld een materiaal van 1 cm dik die 100 procent magnetische "straling" afschermt.

Wellicht een materiaal op polymerenbasis ????

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: magnetisme

100% lijkt me erg moeilijk.

Daarbij moet je het magnetisme wel definiëren.

Statisch, dynamisch, radiogolven?

Ik weet dat men vroeger wel zogenaamd mu-metaal gebruikte om transformatoren enigszins af te schermen.

Re: magnetisme

helaas pindakaas....dat gaat niet :shock:

electrische velden wel => die hebben verschillende polen.

magnetische velden hebben geen polen....

zwaartekracht heeft slechts 1 pool en dat kan ook niet afgeschermt worden

Re: magnetisme

Als je een extern magnetisch veld hebt, kun je er een gesloten ruimte in plaatsen van een bepaald materiaal met een hoge permeabiliteit, de magnetische veldsterkte neemt in de ruimte dan af terwijl de veldlijnen om de afsluiting heen buigen....Echter, wil je volledige (100%) afscherming hebben, heb je een materiaal nodig met een oneindig hoge permeabiliteit.

Reageer