Springen naar inhoud

[natuurkunde/biologie] proef in duinen

• Log in om te kunnen reageren

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2006 - 23:01

Ik mag met mijn opleiding de komende zomer een paar dagen naar zeeland om veldwerk te doen. Nu had ik al een paar ideen om uit te gaan voeren maar ik zou graag jullie mening horen.

Wat voor proef zouden jullie gaan doen op een strand/duinen. Het mag zowel natuurkundig als biologisch zijn en de proef mag ong. een dag duren.

BvD 8)
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

groencontainer

groencontainer

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2006 - 09:04

Zou testjes gaan doen met vliegers
De inhoud van een pizza met straal z en dikte a =Pi*z*z*a

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2006 - 09:58

Water filtering in de duinen onderzoeken.
Het nut van Helmgras.
Kijken of je drijfzand van duinzand kan maken.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 april 2006 - 17:25

een stuk of 10 putjes graven van de eblijn tot boven de vloedlijn, d.m.v. waterpassing in elke put een niveaumeter plaatsen en van elke put (en ook van de zee zelf) het niveau en de afstand tot de waterlijn tegen de tijd uitzetten. Kun je zien hoe het zeeniveau zich ondergronds voortplant.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2006 - 17:46

De testjes met vliegers zijn afgelopen jaar al gedaan.
Maar ik vind het idee van Jan van de Velde wel mooi.
Zelf had ik vandaag bedacht dat ik iets met spectrumscopie wil gaan doen.
Overdag verschillende lichtbronnen meten zoals zonlicht. Zonlicht gereflecteerd. TL licht. Gloeilamp / halogeen verschillende ledjes, en dan snachts verder gaan met de maan op verschillende manieren.

Met wind werken leek me ook wel leuk. Misschien iets met verschillende soorten propellertjes en dan kijken welke vorm ik het beste kan gebruiken. (luchtverplaatsing/snelheid van verplaatsing/ snelheid prop. )

Nog meer ideeen?
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures