Springen naar inhoud

[wiskunde] Euclidische en niet-Euclidische meetkunde

• Log in om te kunnen reageren

spyhunter

spyhunter

• >25 berichten
  • 55 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2006 - 13:16

Ik moet een praktische opdracht doen over euclidische en niet-euclidische meetkunde, daarbij moet ik heel veel wiskunde toepassen en duidelijke verschillen laten zien tussen de twee meetkunden en ook moet ik enkele stellingen van Euclidisch gaan bewijzen.

Dit is wat ik onderandere moet doen. Ik weet echter niet waar te beginnen en waar er informatie is te vinden. Ik ben hier op dit forum met mijn vraag om tips en aanwijzingen te krijgen en niet om alles voorgekauwd te willen krijgen, hoewel een beetje voorbeeld ziu geen kwaat kunnen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 april 2006 - 10:29

Begin eens met een goed overzicht van wat elk van de meetkundes inhoud.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 april 2006 - 14:39

Google heeft me met de vraag "euclides meetkunde" naar wikepedia verwezen waar de postulaten van euclides duidelijk aangegeven worden. Als je een begin zoekt , nou die postulaten zijn echt wel het begin hoor! Ook niet-euclidische meetkunde wordt kort uitgelegd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures