[techniek] voorstel voor opdracht zelfstandig werken?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

[techniek] voorstel voor opdracht zelfstandig werken?

Beste,

Ik heb een neefje van 15 jaar dat een project moet maken voor het vak 'techniek'.

Ik had graag jullie mening gehad van wat haalbaar is en wat niet, ik had hem graag geholpen maar het mag natuurlijk niet 'te' vergevorderd zijn.

Ik had gedacht aan een opstelling die 4 bougies doet ontsteken (alles mooi opgesteld aan een houten wand: delco, spoel, ...) aangezien ze reeds de fundamentele werking van een motor hebben gezien, en een basiskennis electriciteit hebben.

Alhoewel het misschien wel wat 'verdacht' zou zijn dat een 15-jarige deze stukken bijeen zou sprokkelen...

Iemand anders een idee? pneumatica/hydraulica is ook geen probleem, iets uit de fysica, thermo/fluidomechanica? Mechaniek interesseert hem het sterkst, dus liefst iets in die richting... (geen chemische proeven dus :roll: )

alle ideeën welkom...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [techniek] voorstel voor opdracht zelfstandig werken?

Alhoewel het misschien wel wat 'verdacht' zou zijn dat een 15-jarige deze stukken bijeen zou sprokkelen...
Hoezo verdacht? De helft van de 15-jarigen die ik ken knutselen op een of andere manier aan brommers. Ergens bij de sloop een ouderwetse mechanische stroomverdeler op de kop tikken, en op een bord of zo een krukas nabouwen die nagebouwde zuigers op en neer beweegt. Lijkt me leuk en goed te doen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer