Welke wiskundeboeken in Belgie?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Welke wiskundeboeken in Belgie?

Ik ben inmiddels bij het wiskundegedeelte van mijn voorbereiding op het toelatingsexamen arts/tandarts in België. Ik kwam er echter bij de voorbeeldopgaven achter dat ik niet voldoende zal gaan hebben aan de informatie die in Getal en Ruimte staat. :shock: Ik gebruik nu de boeken uit 6VWO (had het NG en NT) profiel.

Weet iemand welke wiskundeboeken men in Belgie gebruikt bij de 3e graad (ASO/TSO) ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 166

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

wij gebruikten delta

ik deed aso, 8u wiskunde...

veel succes nog met je toelatingsexamen

waar ben je toelatingsexamen aan het doen? leuven?

zoja, daar ken ik nog mensen die je misschien wel wat informatie willen verschaffen...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

wij gebruikten jenekens. deze zijn te huur in de bib van het UA (afdeling midelheim groenenborgerlaan)

veel succes met je toelatingsexamen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 1

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

We gebruikten ook delta: analyse, analytische meetkunde, ruimtemeetkunde en stochastiek. Ze zijn wel redelijk dik om op enkele dagen te doen. Misschien best een wiskundig vademecum kopen. => staat alles bondig in uitgelegd. Veel succes!!!

:shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

noortje schreef:wij gebruikten jenekens. deze zijn te huur in de bib van het UA (afdeling midelheim groenenborgerlaan)

veel succes met je toelatingsexamen
Wij hebben ook altijd Jennekens gebruikt (ASO, 8u) maar waren daar niet altijd 100% tevreden over...

Berichten: 2

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Bedankt voor de replies. ;) Ik heb online in de Nederlandse bibilotheekcatalogi gezocht naar de Delta serie en boeken van Jennekes.

Zonder veel succes; er zijn nagenoeg geen wiskundeboeken van Wolters Plantyn (en het ASO) in de Nederlandse bibliotheken. Wat er gelukkig wel was; was het "vademecum van de wiskunde"

http://picarta.pica.nl/DB=2.34/SET=25/TTL=1/SHW?FRST=1
waar ben je toelatingsexamen aan het doen? leuven?
Ik doe het toelatingsexamen in Brussel. Het is een centraal examen voor alle Vlaamse Universiteiten.

Thnx voor de tip soulwax (heb hier in NL nog nooit van een vademecum gehoord) :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Wij hebben ook altijd Jennekens gebruikt (ASO, 8u) maar waren daar niet altijd 100% tevreden over...


wij hebben gedurende 6 jaar enkle jenekens gebruikt, kan niet echt zeggen of het beter of slechter is dan andere boeken. in de meeste jaren gebruikten we het boek hoofdzakelijk voor de oefeningen: theorie werd onafhankelijk van het boek dan uitgelegd.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Er zaten soms wat foutjes in Jennekens en het was niet altijd even goed gestructureerd.

In het handboek van Analythische Meetkunde bvb (Kegelsneden) is de volgorde achteraf belachelijk, als ze nu begonnen met poollijnen had het de rest veel gemakkelijker gemaakt :shock: .

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

wij gebruiken de nieuwe boeken van basis tot limiet

alles wordt echt goed, duidelijk, uitvoerig beschreven en er zijn oefeningen in moeilijkheidsgraden

echt een goed boek!

Berichten: 61

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Er zijn geen boeken gratis?
Dit is een nederlandstalig forum derhalve verwachten we ook van onze gebruikers dat ze de nederlandse taal vaardig zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Via google books kan je sommige boeken volledig of gedeeltelijk bekijken, neem ook eens een kijkje in onze boekentopic.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 269

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

De boeken die ik heb gebruikt zijn 'van basis tot limiet'

Berichten: 478

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Wij gebruiken de boeken van Jennekens. Ik vind ze eigenlijk wel goed uitgelegd.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

Ze zijn volgens mij een stuk beter dan de huidige generatie handboeken, zoals VBTL.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Welke wiskundeboeken in Belgie?

WPP, wiskunde project Plantyn en VBTL, aangevuld met Delta + een oud handboek over projectieve meetkunde hebben wij in het secundair gebruikt.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer