B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 67

B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

stel, B is de richting waar ons hele zonnestelsel naar toe verplaatst.

De Zon verplaatst zich naar een richting zeg fase 1 RICHTING A )))) B

De Aarde wisselt van sneller fase 2 RICHTING A ))))) B

Dan weer langzamer van fase 3 RICHTING A ))) B

Want de Aarde draaid om de Zon

Nu denk ik dat als een verre planeet bijvoorbeeld Pluto op het dichtst

RICHTING B is, en als wij op Aarde het dichtst in fase 2 zitten en dan een raket sturen naar Pluto

Deze raket er korter over zou doen omdat Pluto intussen weer retour gaat naar langzamer van A naar B en dus sneller bij ons in de buurt komt , en de raket al de snelheid had van de Aarde en eigen opbouwende raketkracht.

Is dit zo, denk mee.
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Als ik je goed begrijp, heb je een beschrijving gegeven van de zogenaamde Hohmann Transfer Banen. Dit soort banen worden inderdaad ook gebruikt om van de ene planetoide naar de andere te reizen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 67

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Als ik je goed begrijp, heb je een beschrijving gegeven van de zogenaamde Hohmann Transfer Banen. Dit soort banen worden inderdaad ook gebruikt om van de ene planetoide naar de andere te reizen.
Ja, Maar de zon verplaatst zich ook waar wij in mee gaan.

Dus stel, je zit op pluto die zeg maar aan de voorkant van de richting waar de zon naar toe gaat, en je gaat met je raket weer

richting Aarde, dus ook Zon (en even denken zonder aantrekkings kracht van de Zon)

dan denk ik, dat je maar weinig stuwkracht nodig hebt om weer op Aarde

te komen, (even zo met even veel stuwkracht als bij vertrek zelfs sneller

terug bent) en dan met aantrekkings kracht van de zon zelfs nog veel sneller dan dat de raket vanaf de Aarde vertrok.

is dat Zo?
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Volgens mij doet de richting van het hele zonnestelsel er niet toe, want zowel de Aarde als Pluto maken deel uit van het zonnestelsel.
How will it end?

Berichten: 67

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Volgens mij doet de richting van het hele zonnestelsel er niet toe, want zowel de Aarde als Pluto maken deel uit van het zonnestelsel.
Toch wel want om het makkelijk te zeggen, heb je de ene keer wind mee en de andere keer wind tegen, nou heb je in de ruimte geen wind, al hoewel ? (zonne wind maar daar heb ik het nu niet over)

Wat ik bedoel is de richting mee en tegen, ten opzichte waar de zon zich naar toe verplaatst, en dus de planeten ook.

Dus op het moment dat pluto onze richting op gaat dus vanaf

de voorkant van de richting waar de zon naar toe gaat, en de aarde in de snellere richting met de zon mee tot voor de richting waar de zon naar toe gaat .

Als je dan vanaf Pluto vertrekt, dan ben je sneller op de Aarde, dan wanneer je vanaf de Aarde naar Pluto vertrekt.
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

de snelhied doet er volgens mij niet toe, omdat het hele zonnestelsel verplaatst.

vb: de aarde. de aarde draait in bep. richting, als je op de aarde van aalst naar new york gaat, of van new york naar aalst (via zelfde traject), doe je er toch even lang over ? (gemeten met chronometer, niet met tijdzones) ... omdat de HELE aarde draait.. .zo oook met planeten en dergelijke...
True knowledge is knowing that you know nothing

Berichten: 67

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Joachim schreef:de snelheid doet er volgens mij niet toe, omdat het hele zonnestelsel verplaatst.

vb: de aarde. de aarde draait in bep. richting, als je op de aarde van aalst naar new york gaat, of van new york naar aalst (via zelfde traject), doe je er toch even lang over ? (gemeten met chronometer, niet met tijdzones) ... omdat de HELE aarde draait.. .zo oook met planeten en dergelijke...
Nee, dat scheelt een half uur tot een uur dacht ik.

Alle planeten om de zon hebben een afwijkende baan het ene planeet (halveplaneetbaan) staat deze dichter bij de zon dan het andere (halveplaneetbaan) en allemaal hebben ze die zelfde afwijking.

De richting waar de Zon heen gaat, daar staan de planeten

het dichtst bij de zon, (het 1e halveplaneetbaan)

En de richting waar de zon van je af beweegt, daar staan de planeten verder van de zon af (het 2e halveplaneetbaan).
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

is er een raket naar pluto onderweg?

Berichten: 6

Re: B is de richting waar ons hele zonnestelsel zich naartoe verplaatst

Ik denk dat dit pas op gaat als je buiten de invloed van het zwaartekrachtsveld van de zon komt, alles binnen het zonnestelsel is als het ware "gekoppeld" aan de zon, inclusief je raket. Volgens mij bestaat er niet zoiets als "de intergalactische wind" mee of tegen hebben.

Zie het als een rijdende auto: alles binnen de auto gedraagt zich net zoals dat de auto stil zou staan (voor de waarnemer binnen de auto) , bijvoorbeeld een tennisbal die je naar voren gooit gaat niet langzamer omdat je al 120 km/u rijdt.

Het lijkt me alleen wel dat je met dezelfde hoeveelheid energie sneller naar de zon toe dan ervanaf kan vliegen door de zwaartekracht van de zon.

Reageer