Springen naar inhoud

[Natuurkunde] Slinger in een lift

• Log in om te kunnen reageren

Stef31

Stef31

• >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2006 - 12:10

Beste studenten

Kan mij iemand helpen

Bepaal de freuentie van een slinger met een lengte van 2m in een lift die met een versnelling van a = 2m/s≤ stijgt. Waaraan is de frequentie gelijk als de lift een vrije val zou kennen?

Je moet uitkomen is de eindoplossing : f = 0,387Hz en 0Hz

Ik geraak niet aan de oplossing weet niet welke formules ik hier moet gebruiken

Kan iemand mijn helpen de stappen en de formules

Met vriendelijke groeten

Edit: Moderator Strangequark. Iets vergroot in het blauw neerzetten, werkt heel erg averechts, het komt schreeuwerig en ongeduldig over, daarnaast is het moeilijker te lezen. Gezien het feit dat je al best een aantal keer hier gepost heb zou ik zeggen dat je dat nergens anders gezien zou moeten hebben. Daarbij mist je topic titel een omschrijving van het probleem en een vaknaam. Als je kijkt bij bijna ALLE andere topics binnen huiswerk dan zie je practisch nergens een open topic staan met daarin oefening 29. Lees alsjeblieft de regels in de regels sectie ten aanzien van het posten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2006 - 12:55

Bij alle natuurkundige problemen is het slim om eerst voor jezelf helder op te schrijven wat je weet en wat je moet weten.

Je weet:
Lengte Touw
Je staat in een lift met een 2m/s^2 versnelling

Je moet weten:
De frequentie

Nou moet je dus een formule geven die de frequentie geeft met de lengte van een touw want dat is het enige wat je echt weet.

Dan denk ik aan bijvoorbeeld aan

LaTeX

Dan heb ik nog twee hints voor je g is normaal gezien 9.81, nu gaat de lift met 2 omhoog, hoeveel denk je dat je nu voor g moet invullen. Extra hint, het lijkt alsof je tegen de grond wordt gedrukt als een lift omhoog gaat.
Verder f=1/T

Dan kom je verder hiermee op je gezochte uitkomsten.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures