Geslachtskeuze om niet-medische reden

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Geslachtskeuze om niet-medische reden

Ik ben opzoek naar meer informatie over geslachtskeuze. Ik heb gehoord dat de medische wereld binnekort in staat zal zijn om ouders te helpen waar een ziekte voorkomt in een bepaald geslacht. Ze kunnen de zaadcellen van de man verdelen in meisjes en jongens en zo het geslacht van de baby bepalen. Nu is de vraag of gezonde ouders ook deze mogelijkheid moeten krijgen.. kan iemand mij meer vertellen over dit soort medische ingrepen?? De gevaren ervan, de voordelen en de nadelen en wat is op dit moment de maatstaaf voor een ziekte, ofwel wanneer is een aandoening ernstig genoeg om deze ingreep toe te passen?

Berichten: 93

Re: Geslachtskeuze om niet-medische reden

In de verenigde staten is het mogelijk om het geslacht van je kind vorraf te bepalen. Kort hoe men werkt: een aantal embryo's worden gekweekt en na bepaling dat een bepaald embryo het geslacht van de voorkeur heeft wordt dit embryo in de baarmoeder ingebracht. Kosten zijn volgens mij ongeveer usd 12,000. Als de geslachtskeuze niet om medische redenen is dan moet je wel al een kind hebben om aan het programma deel te nemen.
De laatste Christen stierf aan het kruis (Friedrich Nietzsche )

Reageer