Afschuwelijk misvormde baby

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Afschuwelijk misvormde baby

Welke ziekte zou dit veroorzaakt kunnen hebben??? Wat zou er precies misgegaan kunnen zijn (op genetisch niveau) om deze misvormheid te kunnen verklaren???

Afbeelding

bron
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Ik dacht meteen aan een kikker... :roll:

Maar er kan natuurlijk van alles mis zijn gegaan tijdens de ontwikkeling, het zal niet om een specifieke ziekte gaan. Het kan bijvoorbeeld te maken hebben met de regulatie van genen of processen waarbij iets mis is gegaan. Het is nog een wonder dat deze baby uberhaupt (levend) geboren is. Meestal leidt zoiets tot een vroege spontane abortus.

Enneh.. p.. Die avatar van jou waait ook met alle winden mee he.. :wink:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Key-Word: Anencephaly
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Key-Word: Anencephaly


deze dus
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Ik heb eens in een anatomie museum een baby gezien die de ziekte harlequin ichthyosis had.

Lijkt ook niet fijn om mee geboren te worden. Wel sneu voor die baby's. Volgens mij ook een genetische afwijking.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 416

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Over afschuwelijk misvormde baby's gesproken. Ook al lijkt deze (wat het zeker ook is) vreselijk misvormd, vraag ik mij af of zoiets nog erger kan.

Waarom?

Nou ik heb ooit eens een keer gedroomd over een misvormde baby, ja eigenlijk was het al een kleuter, die met 3 ogen, 2 neuzen en 1 mond werd geboren, en verder had het gewoon een normaal lichaam met 2 armen en 2 benen. Alleen het hoofd was echt afgrijselijk misvormd en akelig om te zien. Letwel, dat heb ik gedroomd, ik heb het in werkelijkheid nog nooit gezien, noch in de media noch op TV, noch in horrorfilms.

Ik heb die droom ook verteld aan de huisarts en ik vroeg of zoiets überhaut mogelijk is. Waarop de huisarts antwoorde dat zoiets inderdaad kan, in de vorm van een soort siamese tweeling. Ik zelf geloof het eerlijk gezegd niet.

Maar toch vraag ik mij af of dat nou wel kan of dat dat niet kan. Is hier iemand die mij daar meer over kan vertellen? Heeft die huisarts nou gelijk of niet?

1.Zo ja, mocht het zo zijn dat dat inderdaad bestaat, een baby geboren met 3 ogen, 2 neuzen en 1 mond, zou iemand daar dan ook een link kunnen verwijzen waar zoiets op staat afgebeeld? Zodat ik het kan zien dat zoiets dus wel echt kan.

2. Als zoiets geboren wordt hoe heet zoiets, een siamese tweeling of wat anders?

3. Is zoiets ook levensvatbaar, of sterft het of voor of meteen na de geboorte?

Berichten: 4.546

Re: Afschuwelijk misvormde baby

oja, harlequin baby's, damn dat zijn net aliens, nogal ranig dat ze daarmee door de straat lopen.

maar zo'n baby die jij bedoelt bats, ik denk dat het levensvatbaar is, maar die 2de neus en 3de oog zullen niet bruikbaar zijn en ze zullen ook niet zetjes naast mekaar zitten en het 3de oog neit netjes tussen de andere 2, anders zou dat best cool zijn :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 590

Re: Afschuwelijk misvormde baby

Voor de liefhebber is er natuurlijk het Vrolik-museum in de medische faculteit in het AMC in Amsterdam, gratis toegankelijk op werkdagen en vol met gedrochten op sterk water.

Reageer