Springen naar inhoud

waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

• Log in om te kunnen reageren

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:13

he hallo , mijn vraag is, waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd op wetenschapsforum?
groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:20

Bedoel je met genealogie hoe de genetische eigenschappen zich verspreid hebben over de wereld, en alles over het hoe en waarom? Zoniet, dan uitleg aub, zo ja dan kun je terecht in het biologieforum lijkt mij.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:20

Zou dat niet gewoon onder geschiedenis vallen?

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:25

Bedoel je met genealogie hoe de genetische eigenschappen zich verspreid hebben over de wereld, en alles over het hoe en waarom? Zoniet, dan uitleg aub, zo ja dan kun je terecht in het biologieforum lijkt mij.

nee ik bedoel gewoon zoals hier op het archiefforum , een aparte rubriek genealogie, waar men over van alles en nog wat kan discusieren wat genealogie betreft.;
http://forum.archieven.org/
effe openen en kijken naar wat er instaat.
groeten pangeaman.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:26

Het is denk ik te specifiek. Maar het is wel een stijgende hobby voor steeds meer mensen. Ik denk ook dat het er niet doorkomt, omdat er al een hoop fora zijn voor Geneologie.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:31

Ah, dankjewel pangeaman. In dat geval zou ik het onder geschiedenis schuiven ja.
- Jimi Hendrix -

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 15:31

Ik denk ook dat het er niet doorkomt, omdat er al een hoop fora zijn voor Geneologie.

ik denk dat dat wel meevalt, er zijn er maar een paar redelijke, de rest is beneden de maat.
vanwege dat het wetenschapsforum serieus is had ik wel verwacht op een opname van dit onderwerp, zodat serieuze mensen meteen voor genealogie naar het wetenschapsforum zouden kunnen, kunnen ze gelijk onder geschiedenis kijken voor gedegen achtergrond informatie.
groeten pangeaman.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 10 april 2006 - 18:42

Genealogie is meestal interessant voor mensen die hun eigen stamboom willen uitpluizen en moeten als beginneling het zoeksysteem bestuderen.
Dat houdt in beginnen bij de Burgelijke Stand (kan via internet) en vervolgens in kerkregisters duiken om doop-huwelijks-en overlijdensregisters te bekijken.Vooral deze oudste registers kosten vaak moeite om te lezen wegens oude schrijfwijzen.
De hobby ontstaat meestal op latere leeftijd,tenminste dat is mijn ervaring,daar ik weinig jongeren in archieven aantref.
Ben je eenmaal bezig met die hobby,dan kan het een verslaving worden doordat je steeds dieper en gedetailleerder gaat zoeken!

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 11 april 2006 - 07:27

Van wat ik er nu over lees lijkt het me geen wetenschapsgebied, meer een toegepaste vorm van wetenschap. Nog specifieker zelfs dan bijvoorbeeld mechanica. Ik denk dan ook niet dat daarvoor een apart forum over gestart hoeft te worden. Maar goed, ik ben geen beheerder :roll:
- Jimi Hendrix -

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2006 - 22:48

Van wat ik er nu over lees lijkt het me geen wetenschapsgebied, meer een toegepaste vorm van wetenschap. Nog specifieker zelfs dan bijvoorbeeld mechanica. Ik denk dan ook niet dat daarvoor een apart forum over gestart hoeft te worden. Maar goed, ik ben geen beheerder :roll:

ik heb een aanvulling.
hierbij bijgesloten een forum , waarbij genealogie wel is opgenomen.
het is geplaatst onder de doelgroep informatica. toch handig als je zo je info kunt vinden voor bijv, het forum geschiedenis.

leuke site overigens.
http://forum.archieven.org/

neem het eens in overweging om genealogie eraan toe te voegen.
groeten pangeaman.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 23 mei 2006 - 23:04

Hier staat wanneer er een nieuw forum komt: http://www.wetenscha...showtopic=12396 Met name wanneer er voldoende materiaal is om hier meteen naar toe te verplaatsen. En ik kan niet zeggen dat een huidig forum overloopt met dergelijke onderwerpen....

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures