waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 224

waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

he hallo , mijn vraag is, waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd op wetenschapsforum?

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Bedoel je met genealogie hoe de genetische eigenschappen zich verspreid hebben over de wereld, en alles over het hoe en waarom? Zoniet, dan uitleg aub, zo ja dan kun je terecht in het biologieforum lijkt mij.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Zou dat niet gewoon onder geschiedenis vallen?

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Bedoel je met genealogie hoe de genetische eigenschappen zich verspreid hebben over de wereld, en alles over het hoe en waarom? Zoniet, dan uitleg aub, zo ja dan kun je terecht in het biologieforum lijkt mij.


nee ik bedoel gewoon zoals hier op het archiefforum , een aparte rubriek genealogie, waar men over van alles en nog wat kan discusieren wat genealogie betreft.;

http://forum.archieven.org/

effe openen en kijken naar wat er instaat.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Het is denk ik te specifiek. Maar het is wel een stijgende hobby voor steeds meer mensen. Ik denk ook dat het er niet doorkomt, omdat er al een hoop fora zijn voor Geneologie.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Ah, dankjewel pangeaman. In dat geval zou ik het onder geschiedenis schuiven ja.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Ik denk ook dat het er niet doorkomt, omdat er al een hoop fora zijn voor Geneologie.
ik denk dat dat wel meevalt, er zijn er maar een paar redelijke, de rest is beneden de maat.

vanwege dat het wetenschapsforum serieus is had ik wel verwacht op een opname van dit onderwerp, zodat serieuze mensen meteen voor genealogie naar het wetenschapsforum zouden kunnen, kunnen ze gelijk onder geschiedenis kijken voor gedegen achtergrond informatie.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Berichten: 4.502

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Genealogie is meestal interessant voor mensen die hun eigen stamboom willen uitpluizen en moeten als beginneling het zoeksysteem bestuderen.

Dat houdt in beginnen bij de Burgelijke Stand (kan via internet) en vervolgens in kerkregisters duiken om doop-huwelijks-en overlijdensregisters te bekijken.Vooral deze oudste registers kosten vaak moeite om te lezen wegens oude schrijfwijzen.

De hobby ontstaat meestal op latere leeftijd,tenminste dat is mijn ervaring,daar ik weinig jongeren in archieven aantref.

Ben je eenmaal bezig met die hobby,dan kan het een verslaving worden doordat je steeds dieper en gedetailleerder gaat zoeken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Van wat ik er nu over lees lijkt het me geen wetenschapsgebied, meer een toegepaste vorm van wetenschap. Nog specifieker zelfs dan bijvoorbeeld mechanica. Ik denk dan ook niet dat daarvoor een apart forum over gestart hoeft te worden. Maar goed, ik ben geen beheerder :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Van wat ik er nu over lees lijkt het me geen wetenschapsgebied, meer een toegepaste vorm van wetenschap. Nog specifieker zelfs dan bijvoorbeeld mechanica. Ik denk dan ook niet dat daarvoor een apart forum over gestart hoeft te worden. Maar goed, ik ben geen beheerder :roll:

ik heb een aanvulling.

hierbij bijgesloten een forum , waarbij genealogie wel is opgenomen.

het is geplaatst onder de doelgroep informatica. toch handig als je zo je info kunt vinden voor bijv, het forum geschiedenis.


leuke site overigens.

http://forum.archieven.org/


neem het eens in overweging om genealogie eraan toe te voegen.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: waarom wordt de wetenschap genealogie niet toegevoegd?

Hier staat wanneer er een nieuw forum komt: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=12396 Met name wanneer er voldoende materiaal is om hier meteen naar toe te verplaatsen. En ik kan niet zeggen dat een huidig forum overloopt met dergelijke onderwerpen....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer