Springen naar inhoud

scientology

• Log in om te kunnen reageren

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 21:40

Hallo,

ik heb gezocht en geen topic gevonden. Misschien past dit eerder bij psychologie.

Anyway : scientology is een soort religieuze groepering die de laatste tijd vaak in het nieuws komt. Bekende leden zijn Catherine Bell en Katie Holmes. In 1954 werd de kerk opgericht door Hubbard, die overleed in 1986.
Hun houding omtrent psychiatrie is bekend : het is onzin volgens hen. Het doodt volgens hen. Maar men kan zich vragen stellen bij de geboden alternatieven :
http://www.cnn.com/U...onse/index.html

McPherson was blijkbaar ernstig psychisch ziek, maar kwam volgens de familie niet aan de juiste hulp door toedoen van de kerk.

Wat denken jullie hiervan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2006 - 22:36

Ik quote even van mijn weblog:

Er was eens een man, L. Ron Hubbard. Een science fiction schrijver. Een man dus, met veel fantasie. Hij bedacht een geloof...
Dit klinkt als fictie, maar is werkelijkheid! Wat hij heeft geschreven is een fictief geloof, met verschillende levels van waarheden, en hoe meer je betaalt, hoe meer waarheden je te horen krijgt! Lekker binnenlopen dus voor de mensen die aan het hoofd van de verspreiding staan.
L. is allang dood, maar zijn legacy leeft voort. Het verhaal begint met een boek van hem: Dianetics: The Modern Science of Mental Health. Het komt op het volgende neer:
Er was eens een super galactisch rijk, geleidt door de Evil lord Xenu. De overbevolking verhielp hij door iedereen te deporteren en te laten vermoorden, hier op Aarde! De geesten van deze wezens zijn daarna door hem gebrainwashed en op aarde verspreid en in de mens terecht gekomen. Hoe slechter jij je voelt, hoe meer van deze wezens je in je hebt. Door verschillende technieken, gegeven door de Scientology, kun je je afdoen van deze wezens en jezelf weer beter voelen. En dat kost geld.

Tell if I'm wrong, maar dit is volgens mij wel min of meer het idee achter Scientology. Nu ben ik hierop gekomen door een bericht op Fok!. De makers van South Park hebben de oorlog verklaard aan Scientology. Ze dachten weer eens een leuke aflevering te maken over een godsdienst. Isaac Hayes, "Cheff" en zelf groot aanhanger van Scientology, vond het beledigend en stopte. (Hypocriet natuurlijk, als je wel meewerkt aan ik weet nie hoeveel afleveringen over joden, christenen, hindoe's etc.). Zefls Tom Cruise himself heeft ervoor gezorgd dat de aflevering nooit is uitgezonden! Daarom bij deze een link naar de aflevering!  
SouthPark - 912- Trapped in the closet
(Gebruik de HTTP T3Roar, rechtermuis knop, opslaan als)

Voor meer info over Scientology gebruik de volgende links:
Wikipedia Scientology
Info over de evil lord Xenu:
Wikipedia Xenu

En gewoon, voor de simpele uitleg in animatie over Scientology:
YAAFM Ep. 11

Ik zelf ben niet echt een man van "het geloof". Iedereen moet vind ik zelf weten wat hij of zij wil geloven, en moet daar ook vrij in worden gelaten. Maar in uitingen mogen grenzen worden gesteld, zoals het niet expres opdringen van je geloof als anderen daar GEEN behoefte aan hebben. Niets onder dwang dus! En zelf kiezen, en dus niet de kans op doodstraf krijgen als je van geloof wisselt. Maar Scientology, mensen laten betalen voor een waarheid (waar of niet, dat is een geloof), DAT vind ik belachelijk! Mensen uitmelken om ze beter te laten voelen, dat werkt niet bij mij. Dat is exact hetzelfde overigens wat het Christendom bijvoorbeeld deed, alleen dat was toch wel in de Middeleeuwen... Al met al:
Scientology KANNIET!

(oe oe oe, toch weten hoe Chef terugkomt? Tjek de volgende aflevering waarbij ze oude geluidsfragmenten aanelkaar hebben geknutseld!South Park - 1001 - The return of the Chef
Gebruik HTTP1 of HTTP 2, rechtermuisknop => save as!)
Geplaatste afbeelding

bron

En hier sluit ik me bij aan..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2006 - 17:43

Kijk ook eens op de site van Karin Spaink, een van Nederland's meest vervente Scientology bestrijders: http://www.xs4all.nl...ishman/ot3.html

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 april 2006 - 11:00

Ik geraak niet op die site :roll:

Standaard :

Katie Holmes praat niet tegen haar baby

Katie Holmes, de verloofde van Tom Cruise, zal niet tegen haar baby spreken tijdens de eerste week na zijn geboorte. De hoogzwangere actrice volgt daarmee de gebruiken van Scientology, de kerk waar haar verloofde een hevige aanhanger van is.  

Volgens de leer van Ron Hubbard, de stichter van Scientology, verhinderen ouders op deze manier dat de baby het trauma van de geboorte met de stem van de moeder gaat associŽren. Ook de bevalling zelf moet daarom zo stil mogelijk gebeuren.

Hmm, was Hubbard dan zo een uitstekend psycholoog? Ik denk het niet....
En hoe ik mijn kind opvoed zou ik niet laten bepalen door iemand in Lord Xenu gelooft, die voor mij meer op een tegenstander van Buzz Lightyear of zo gelijkt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures