Springen naar inhoud

Mutaties

• Log in om te kunnen reageren

Marianne

Marianne

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2004 - 13:58

Kan er iemand van jullie mij een duidelijk uitleg geven over 'haplo-insufficiente genen' en 'dominant negatieve mutaties'?

Volgens onze prof is dat 6e middelbaar leerstof in biologie, maar ik heb dat toch nooit gezien hoor... En ik geraak er maar niet wijs uit.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 19 augustus 2004 - 22:55

Dit is gewoon een vraag maar weet je de basis van genetica? want ik kan het ongeveer uitleggen maar als je al de helft weet gaat het makkelijker.
bvb wat hap- en diploïd is weet je dat? (XY man,....)

• Gast

Geplaatst op 20 augustus 2004 - 17:12

Normaal gezien zou ik al de rest wel moeten kennen ja. :-) Anders heb ik volgende week een heel groot probleem! ;-)

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 juni 2007 - 14:22

Ik weet niet of degene die dit topic heeft geopend er veel aan zal hebben (het is bijna 3 jaar oud!), maar ik heb een hekel aan onafgewerkte dingen.

Wat haplo-insufficiëntie is, wordt hier uitgelegd. Simpel gezegd komt het hier op neer: haplo-insufficiëntie is het fenomeen dat optreedt wanneer een diploïd organisme maar één functionele kopie van een gen heeft, en dat deze ene functionele kopie van dat gen onvoldoende de stof aanmaakt waarvoor dat gen verantwoordelijk is.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures