Mutaties

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Mutaties

Kan er iemand van jullie mij een duidelijk uitleg geven over 'haplo-insufficiente genen' en 'dominant negatieve mutaties'?

Volgens onze prof is dat 6e middelbaar leerstof in biologie, maar ik heb dat toch nooit gezien hoor... En ik geraak er maar niet wijs uit.

Re: Mutaties

Dit is gewoon een vraag maar weet je de basis van genetica? want ik kan het ongeveer uitleggen maar als je al de helft weet gaat het makkelijker.

bvb wat hap- en diploïd is weet je dat? (XY man,....)

Re: Mutaties

Normaal gezien zou ik al de rest wel moeten kennen ja. :-) Anders heb ik volgende week een heel groot probleem! ;-)

Berichten: 8.614

Re: Mutaties

Ik weet niet of degene die dit topic heeft geopend er veel aan zal hebben (het is bijna 3 jaar oud!), maar ik heb een hekel aan onafgewerkte dingen.

Wat haplo-insufficiëntie is, wordt hier uitgelegd. Simpel gezegd komt het hier op neer: haplo-insufficiëntie is het fenomeen dat optreedt wanneer een diploïd organisme maar één functionele kopie van een gen heeft, en dat deze ene functionele kopie van dat gen onvoldoende de stof aanmaakt waarvoor dat gen verantwoordelijk is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer