Project initialisatie document ?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Project initialisatie document ?

Heeft iemand wel eens een PID Gemaakt ?

Een pid is een Project initialisatie document een soort van plan van aanpak :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Project initialisatie document ?

Bij ons heet het een Proces Instrumentation Diagram. Waarop de verschillende Items en leidingen in een fabriek zijn aangegeven hoe de verschillende proces stromen lopen.

Hoe moet ik jou uitleg van PID voorstellen?. Wat wordt daarop verwoord?

Berichten: 2

Re: Project initialisatie document ?

Nou wat er zoal allemaal in moet en eventueel een voorbeeld daarvan zou ideaal zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Project initialisatie document ?

Wij werken altijd met een PMD: Project Management Document. Hierin staat (algemene inhoudsopgave)
  • Uitvoeringsgegevens (opdrachtgever, contactpersoon, uitvoerders)
  • Situatiebeschrijving (Bedrijfskarakteristiek, historie, probleemstelling, afbakening project)
  • Doelstelling (hoofddoel, mijlpalen)
  • Relevante documenten/bronnen
  • Werkzaamheden per mijlpaal, eventueel met uitvoerders
  • Eisen (extern, bedrijfseigen, functioneel, afbreukrisico)
  • Kwaliteitsbewaking
  • Tijd (planning)
  • Organisatie (wie heeft welke functie, hoe wordt gecommuniceerd)
  • Informatie (waar wordt informatie centraal opgeslagen, verdeeld, hoe wordt overlegd)
Maar ik neem aan je dit voor je school moet maken en dat ze daarvoor ook een richtlijn hebben?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Project initialisatie document ?

Nou wat er zoal allemaal in moet en eventueel een voorbeeld daarvan zou ideaal zijn.
http://www.neerslag-magazine.nl/artikel.asp?key=369 Als het gaat om hetgeen wat ik heb beschreven een Proces instrumentation Diagram (PID).

Als hetgeen wat jij wilt, en het dus om een project aanpak plan gaat, dan heeft Ger alle hoofdlijnen opgesomd die nodig zijn.

Reageer