vergelijkingen weergeven

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: vergelijkingen weergeven

Het blijft nog steeds op het zelfde punt haken (tenminste dat is wat ik er van tehoren krijg)


Ik begin ook ongeduldig te worden.


Het is dus nog steeds een server vraag. Latex installeren op de linux/apache server.


Als er iemand is die er enorm veel verstand van heeft, laat het maar horen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Ik zal er nog eens induiken.. Afgelopen tijd al erg veel tijd kwijt geweest aan dit soort zaken op m'n werk, dus dan kom ik er meestal niet toe om het ook nog eens voor de lol te gaan doen :roll:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: vergelijkingen weergeven

Denk aan de voldoening en dank die je van het hele forum gaat krijgen :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Een ramp is het :roll: Je wilt niet weten in wat voor bochten ik me probeer te wringen om die b*llsh*t te omzeilen dat we niet gewoon een shell login hebben daar, en normale schrijfrechten...


Ben inmiddels weer iets verder, maar loop nu vast omdat die latex en convert geïnstalleerd staan zonder een paar essentiële packages/modules, en die kun je er niet zelf bij kopiëren of installeren omdat alles potdicht zit :P Heb die gast van de provider weer gemaild, hopelijk kan ie me helpen.


Er is in ieder geval nog wel hoop :P
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: vergelijkingen weergeven

Bij deze In ieder geval een (openbaar) bedankje voor de inzet, energie die er al in is gaan zitten, en de update!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: vergelijkingen weergeven

Bij deze In ieder geval een (openbaar) bedankje voor de inzet, energie die er al in is gaan zitten, en de update!


Idd, beter kan ik het ook niet verwoorden :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Goed nieuws, ik kan inmiddels dit soort fratsen genereren:

Afbeelding

en

Afbeelding

dus het gaat de goeie kant op!


Moet nog een paar dingetjes fixen en de boel aan phpbb koppelen, maar daar verwacht ik geen nieuwe problemen meer.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: vergelijkingen weergeven

Ziet er goed uit.


Ik weet niet in welke mate dat voor extra technische moeilijkheden zorgt, maar op onderstaande twee voorbeelden waar LaTeX netjes geïntegreerd is heb je de mogelijkheid om op een LaTeX-afbeelding te klikken - dan krijg je de code te zien. Dat is vooral handig voor leden die LaTeX willen leren.


Zie:

http://physicsforums.com/index.php

http://www.scienceforums.net/forums/

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Standaard staat de oorspronkelijke latex formule al in de alt-text en titel, dus als je even met je muis erop gaat staan krijg je de formule te zien. Een java popup waarin je hem ook kunt copy/pasten moet geen probleem zijn.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: vergelijkingen weergeven

Standaard staat de oorspronkelijke latex formule al in de alt-text en titel, dus als je even met je muis erop gaat staan krijg je de formule te zien. Een java popup waarin je hem ook kunt copy/pasten moet geen probleem zijn.


Is het logisch dat ik geen alt-text krijg bij de afbeeldingen boven ? Ik zie dat ze op imageshack zijn geupload dus ik vermoed dat dit niet via het forum is gegenereert :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Is het logisch dat ik geen alt-text krijg bij de afbeeldingen boven ? Ik zie dat ze op imageshack zijn geupload dus ik vermoed dat dit niet via het forum is gegenereert   :P
Klopt, ik bedoelde in de php mod, zoals het uiteindelijk gaat werken. Dit zijn gewoon losse plaatjes, hier zit geen latex code meer aan gekoppeld ofzo :roll:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: vergelijkingen weergeven

Houdt ons op de hoogte van de vorderingen als je wilt.


verder vraag ik me af waarom er tussen de "extra emoticons" geen Delta teken taat, en wel de nabla operator.

:roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: vergelijkingen weergeven

Houdt ons op de hoogte van de vorderingen als je wilt.
De contactpersoon bij de hostingprovider kon het laatste ontbrekende onderdeel(tje) niet geïnstalleerd krijgen, maar hij heeft me wel een idee gestuurd waar ik nog even mee kan prutsen (wegens heel veel drukte de afgelopen dagen nog niet aan toegekomen).


verder vraag ik me af waarom er tussen de "extra emoticons" geen Delta teken taat, en wel de nabla operator.

:roll:
Goeie vraag. Ik heb die griekse tekens niet gemaakt, alleen de wiskundige symbolen, misschien dat iemand zich vergist heeft een ondersteboven delta heeft gebruikt?

En anders is er altijd nog delta.gif :P
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: vergelijkingen weergeven

ah

:roll: ²= de Laplace operator

het symbool hiervoor is het zelfde als het symbool voor het delta teken.toch denk ik niet dat dit succes zal hebben :P


is het geen kleine moeite om er een delta teken bij te zetten?(de wiskundige tekens zijn ook al vrij direct na je aanstelling als technicus ingevoerd.


verder heb ik bij scheikunde "delta.gif" leren kennen dat het aangeef dat het "een klein stukje is" (tussen 0 en 1) zo als dat gaat met lading van polaire bindingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: vergelijkingen weergeven

Hoewel het niet veel werk is om emoticons toe te voegen, heeft het misschien niet zoveel zin met de (hopelijke) komst van LaTeX (binnenkort?) :roll:

Gesloten