Springen naar inhoud

Eurler-Lagrange Methode !

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 21 augustus 2004 - 21:14

Hey,

ik heb een vraagje ivm de Euler-Lagrange methode (die je gebruikt bij maximaliseren enzo)
dit was een vraag op het examen, en ik zou graag een antwoord weten tegen de 2e zit :-)

Waarom faalt de euler-lagrange methode bij die functies waarvan het stelsel er één is met vier vergelijkingen en vier onbekenden??

Hopelijk weet hier iemand een (betrouwbaar) antwoord en alvast bedankt cya

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 augustus 2004 - 14:46

Ik heb geen idee, laat ik daarmee beginnen. Maar als ik het me goed kan herinneren, dan kan je de Euler-Lagrange methode in willekeurige dimensionaliteit (dus ook groter dan 3) gewoon gebruiken. Misschien bedoellen ze dat het dan ongelofelijk traag en arbeidsintensief wordt, gecombineerd met het steeds grotere risico dat je in een locaal minimum van je parameter-ruimte terecht komt en dus niet het globale minimum weet te vinden?

Kun je even precies aangeven wat de vraag is (als er nog meer is behalve wat jij schreef) en voor welk examen (VWO?) deze vraag is?
Never underestimate the predictability of stupidity...

• Gast

Geplaatst op 26 augustus 2004 - 18:46

dat was de vraag .. maar heb ondertussen reeds het antwoord ontvangen van de prof ..
het blijkt dat e methode faalt, omdat het aantal vergelijkingen (beperkingen) strikt kleiner moet zijn dan het aantal variabelen (parameters)

dit was een vraag op het examen wiskunde van 1e kan tew in belgie trouwens

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures