Springen naar inhoud

[Esoterie] Meditatie en buiten het lichaam treden

• Log in om te kunnen reageren

peter

peter

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2004 - 20:36

Ik verdiep me de laatste tijd erg in meditatie en buiten het lichaam treden. het rare is dat ik laatst gemediteerd heb en opeens de illusie had dat het net was of ik mezelf zag liggen terwijl ik van boven erop neerkeek. Nu is mijn vraag of dat werkelijk een illusie was of dat het daadwerkelijk mogelijk is om voor enige tijd uit je lichaam te treden, wanneer iemand hier ervaring mee heeft zou ik graag willen weten op welke manier dat te bereiken is en hoe ik dat ervaar?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2004 - 20:52

Ik heb er geen ervaring mee, maar neem gerust aan dat het een illusie was. Je kan door middel van mediteren een hallucinatie provoceren. Het fenomeen komt vaker voor dan je denkt en is veelvuldig beschreven. Zeer veel door "zweverige" (:shock:) types, maar ook door ernstige onderzoekers.

http://skepdic.com/obe.html
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

• Gast

Geplaatst op 25 augustus 2004 - 00:14

Ik heb er een artikel over geschreven, misschien dat dit verduidelijkt.

Uittreding verklaard