Springen naar inhoud

Kameel of dromedaris?

• Log in om te kunnen reageren

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 april 2006 - 21:49

Wie is er meer geevolueerd: een kameel of een dromedaris? En waarom geevolueerd naar een ander aantal bulten?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

roeb

roeb

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 april 2006 - 22:15

de eerste vraag is nogal zinloos; beide soorten (kruising en vruchtbare nakomelingen kan echter wel, dus verschillende soorten?), zijn natuurlijk "even veel" geŽvolueerd. de dromedaris leeft in een behoorlijk ander biotoop da de kameel, waaruit men misschien de ontwikkeling van een bult in plaats van twee kan verklaren. Ik kan dat allesinds niet, en ik denk dat dat eigenlijk geen belangrijk divergentiekenmerk is tussen deze twee soorten, en dus ook niet echt duidelijk te verklaren.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 april 2006 - 07:34

Wie is er meer geevolueerd

Wat betekent "meer geŽvolueerd"?

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 april 2006 - 12:01

Allebei exact evenveel, ze hebben immers precies dezelfde 'afstand' (in tijd) tot de gemeenschappelijke voorouder.
Met 'geevolueerd' bedoel ik uiteraard alleen 'genetisch veranderd'.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 april 2006 - 16:58

Allebei exact evenveel, ze hebben immers precies dezelfde 'afstand' (in tijd) tot de gemeenschappelijke voorouder.
Met 'geevolueerd' bedoel ik uiteraard alleen 'genetisch veranderd'.

Oke, het is dus niet zo dat een dromedaris vanuit een kameel geevolueerd is of andersom een kameel vanuit een dromedaris? Dan weet ik genoeg; en de vraag over het aantal bulten is nu irrelevant geworden (voor mij althans).
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 april 2006 - 20:55

w00t, eerste post (srry, beetje vrolijk :P) nja, als je die vraag over de bulten wilt weten moet je eerst weten war ze voor zijn: vetopslag waar ze op teren als het moet, kennelijk heeft de dromedaris dat minder nodig dus heeft ie maar 1 bult, maar het zou idd goed kunnen dat ze beide een gezamelijke voorvader hebben, is eigenlijk best logisch.
btw, is trouwens wel toevallig dat er toen ik deze post plaatste er een advertentie over kamelenverhuur onder stond, lol :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures