Springen naar inhoud

wat moet er gebeuren als Ernest Louwes wordt vrijgesproken?

• Log in om te kunnen reageren

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 april 2006 - 22:40

hallo, wie denkt er mee?
als Ernest Louwes, de veroordeelde in de Deventer moordzaak wordt vrijgesproken, wat zijn dan de gevolgen voor zeg maar bepaalde instanties die de kluit bewust hebben belazerd?
zoals diverse agenten bijvoorbeeld, wat is dan de positie van heer Donner dan nog waard?
of worden deze slappe aftreksels gewoon weggepromoveerd en krijgen ze nog een gouden handdruk, als ze maar uit het zicht verdwijnen? kijk voor Donner zit zijn regeringstijd er bijna op. die denkt natuurlijk ''het zal mijn tijd wel duren''. maar als ik Ernest Louwes was, dan zou ik iedereen aanklagen die geblunderd heeft, van laag tot hoog. en geen gouden handdruk. niks, helemaal niks moeten ze krijgen. ja wel minimaal een openbaar aftreden en een parlementaire enquete.
ik schaam me onderhand dat ik in Nederland geboren ben,
je moet in het buitenland maar eens vertellen dat Balkenende en Donner hier de dienst uitmaken. wat een gladnekken zeg , brrrr.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 18 april 2006 - 22:56

Ik weet niet of Louwes zin heeft om nog een paar jaar van zijn leven op te offeren aan deze zaak.
Maar wat mij betreft zijn er wel een paar lieden die behoorlijk op hun donder moeten krijgen, alleen moet dat gebeuren zonder dat Louwes daar nog energie in hoeft te steken.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 19 april 2006 - 07:45

Ik denk dat we dat even moeten nuanceren. Wat jullie nu zeggen over Donner en Balkenende klopt niet. Donner en Balkenende horen tot de wetgevende macht. Zij hebben helemaal niets te maken met de rechterlijke macht. Donner heeft weliswaar justitie onder zich, maar hij heeft niets te zeggen over hoe de rechters oordelen. Daarnaast heeft Donner ook geen invloed op hoe de politie specifieke zaken behandeld.

Natuurlijk is er best kans dat er fouten gemaakt zijn in het onderzoek. Ik denk dat ook, op basis van wat ik gehoord heb. Maar dat betekent ten eerste niet dat wij alle feiten kennen, ten tweede kunnen fouten nu eenmaal gemaakt worden. En als wij Donner of Balkenende vervangen, veranderd er niets aan de zaak, of hoe andere zaken behandeld worden. Wel lijkt het me verstandig om uit te zoeken waar, door wie, en waardoor de fouten zijn ontstaan, om ze in de toekomst te voorkomen. Dan ben je tenminste contstructief bezig.

Trouwens, op zijn eigen website heeft Louwes het ook over de slordigheden en onvolkomendheden tijdens het onderzoek en de berechting. Niet over het overkoepelende apparaat.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures