[Nederlands] mondeling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 402

[Nederlands] mondeling

Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn mondeling. Ik heb het boek 'Karakter' van F. Bordewijk een hele tijd geleden gelezen voor Letterkunde, ook heb ik de film gezien. Nou kan ik mij herinneren dat Dreverhaven (de vader) in de film wel dood gaat, maar was dat in het boek nou ook zo? Ik weet het niet meer zeker.

Alvast bedankt!

Groetjes
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Nederlands] mondeling

beetje googelen karakter film boek in de hoop dat je een recensie vindt die de fim met het boek vergelijkt:

http://scholieren.samenvattingen.com/docum...n/show/9240496/
De regisseur is er in geslaagd een film te maken waarvan het verhaal dicht bij de voorbeeldroman is gebleven. Filmen is veranderen en dat is vaak jammer vind ik. De veranderingen in de film ten opzichte van het boek zijn gelukkig beperkt gebleven. Deze zijn beperkt tot enkele aanpassingen aan de volgorde van het verhaal en aan het verhaal zelf een detail. In het begin van de film wordt getoond hoe Dreverhaven sterft. Je krijgt dan de indruk dat Dreverhaven door Katadreuffe zijn zoon om het leven is gebracht. Je wordt echter op het verkeerde been gezet en aan het einde van de film blijkt dat Dreverhaven de hand aan zich zelf geslagen heeft. In het boek verneemt Katadreuffe nooit meer iets van zijn vader.  

In de film word Katadreuffe overhoord door de politie omdat hij verdacht wordt van moord. Op het bureau vertelt hij zijn hele levensverhaal en wordt dat in flashbacks getoond aan de kijker. In het boek loopt het verhaal van begin tot eind volledig chronologisch.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 402

Re: [Nederlands] mondeling

Bedankt!
Destiny is but a word created by man to accept reality

Reageer