Springen naar inhoud

Niemand zegt wat over Economie

• Log in om te kunnen reageren

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 10:30

Ik wil heel graag wat even kwijt....

Mensen worden in dit land bezig gehouden met integratie, altijd weerstand tegen islam, moslims dit en dat, Nederland veiliger maken.. altijd het eerste woord van een politicus is, Nederland veiliger maken en is veiliger geworden, altijd meteen naar moslims uithalen en criminaliteit ...

Heb er niks tegen, Maar MENSEN we worden aan een lijntje vast gehouden,verleidt en bezig gehouden met andere dingen terwijl onze Portemonnee leeg geroofd wordt. WAKKER worden WAKKER worden WAKKER worden WAKKER worden :P :roll: :P :P http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif

Als we zo doorgaan, worden de rijken steeds rijker en armen steeds armer zoals het nu gebeurt...Er wordt altijd gezegd dat Nederland veiliger is geworden en dat ze bezig zijn met criminaliteit de kop in te drukken, HALLOOOO http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif Als je de mensen geeft waar ze recht op hebben, gaan ze echt niet de criminaliteit in hooor http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif
Als je telkens naar de moslims uithaalt en ze alleen maar beledegid, gebeuren er toch dingen en juist moslims die goed bezig zijn, ook verkeerde kant op gaan, omdat ze toch als slecht worden gezien en sluiten zich bij de verkeerde mensen aan... Mensen jullie worden voor de gek gehouden, koopkracht neemt toe,(( BULSHIT))) hoe neemt het eigenlijk toe, door zorgstelsel of door energie kosten te verhogen ooohhh nee benzine flink verhogen en wachts even nou het energie toch verhoogd is laten we de topman van energie een flinke bonus geven en ooh salaris van de politicus met 30% verhogen terwijl de mensen toch niks zeggen, gaan we volgend jaar zorgstelsel nogeens verhogen..HHHahhhahahah. hey laat een paar van die politicus wat zeggen, zo dat het volk weer even bezig is.
Ik heb nog nooit zo iets gezien mensen.Hebben jullie een lef zijn we zo Gehersenspoeld, en vinden alles oke, Miljoenen euros uit onze Portemonnee wodt aan de oorlog uitgegeven en illigale oorlog!!!! en we moeten gaan vechten op eigen kosten, terwijl we er niks aan overhouden dan even een schouderklopje van VS goed zo jullie hebben geluisterd,en nou wegwezen....

AUB Wordt wakkeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/icon_exclaim.gif

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 april 2006 - 10:41

Ik denk ten eerste dat je eens de forumregels moet lezen, o.a. het stukje over schreeuwerig posten.

Daarnaast raad ik je aan om je eens te verdiepen in de zaken. Mensen die stelen doen dit echt niet alleen uit nood. Soms wel, meestal niet. Koopkracht groeit, dit zijn harde cijfers. Energieprijs wordt niet bepaalt door de overheid maar door de energiemaatschappijen. Directeuren van multinationals verdienen vele malen meer dan onze ministers die veel meer verantwoordelijkheid dragen, dit mag best eens gecompenseerd worden. Oorlog illegaal? Dacht het niet, harststikke legaal.

Ik denk dat het tijd wordt dat je zelf wakker wordt en gaat kijken hoe de wereld echt in elkaar steekt. Dan spreken we elkaar wel weer.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

robindr

robindr

• >100 berichten
  • 207 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 10:55

Mensen jullie worden voor de gek gehouden, koopkracht neemt toe,(( BULSHIT)))

Eerst en vooral: Ik ken niet veel van economie maar. Volgens mij gaat de koopkracht wel degelijk omhoog hoor(Ik veronderstel dat België en Nederland hierin niet veel verschillen). Vergelijk bvb eens met 50 jaar geleden (das toch nog niet zo lang geleden?)

Nog nooit gaven we meer uit aan gadgets zoals DVD-spelers, gsm, pc's,... nog nooit gingen we meer op vakantie, nog steeds gaan we regelmatig een pintje pakken, uit eten, naar de bioscoop, ... Nog nooit gaven we meer geld uit aan luxe-voedsel en nog steeds kunnen de meesten onder ons een huis kopen, een auto kopen en op een luxueze manier leven en vele hebben nog geld om in één of andere geldverslindende hobby te steken.

ik zou zeggen dat dat vergeleken met 50 jaar toch een enorme vooruitgang is kwa koopkracht. Natuurlijk gaat bovenstaande niet op voor iedereen. Spijtig genoeg zijn er inderdaad nog velen die moeten leven met een minimumloon, net genoeg om te zorgen dat ze eten hebben en wat kledij, maar ook die zijn percentueel denk ik verminderd.

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 10:57

Ik denk ten eerste dat je eens de forumregels moet lezen, o.a. het stukje over schreeuwerig posten.

Daarnaast raad ik je aan om je eens te verdiepen in de zaken. Mensen die stelen doen dit echt niet alleen uit nood. Soms wel, meestal niet. Koopkracht groeit, dit zijn harde cijfers. Energieprijs wordt niet bepaalt door de overheid maar door de energiemaatschappijen. Directeuren van multinationals verdienen vele malen meer dan onze ministers die veel meer verantwoordelijkheid dragen, dit mag best eens gecompenseerd worden. Oorlog illegaal? Dacht het niet, harststikke legaal.  

Ik denk dat het tijd wordt dat je zelf wakker wordt en gaat kijken hoe de wereld echt in elkaar steekt. Dan spreken we elkaar wel weer.

Man volgens mij wordt je flink betaald,ik ben altijd tussen de mensen en niet consant als jou achter het pc.. ik weet wat de mensen zeggen en hoe ze zich voelen.. ga aub niet zeggen dat je het beter weet, er zijn zo veel hene kwekerijnen en dat komt omdat mensen niet rond kunnen komen en koopkracht groeit idd alleen uit jou portemonnee. heb ik wel in de gaten.. anders kwam je wel voor het volk op.. maar ja laat maar... nu weet ik waarom we niks zeggen...

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 11:02

Eerst en vooral: Ik ken niet veel van economie maar. Volgens mij gaat de koopkracht wel degelijk omhoog hoor(Ik veronderstel dat België en Nederland hierin niet veel verschillen). Vergelijk bvb eens met 50 jaar geleden (das toch nog niet zo lang geleden?)

Nog nooit gaven we meer uit aan gadgets zoals DVD-spelers, gsm, pc's,... nog nooit gingen we meer op vakantie, nog steeds gaan we regelmatig een pintje pakken, uit eten, naar de bioscoop, ... Nog nooit gaven we meer geld uit aan luxe-voedsel en nog steeds kunnen de meesten onder ons een huis kopen, een auto kopen en op een luxueze manier leven en vele hebben nog geld om in één of andere geldverslindende hobby te steken.

ik zou zeggen dat dat vergeleken met 50 jaar toch een enorme vooruitgang is kwa koopkracht. Natuurlijk gaat bovenstaande niet op voor iedereen. Spijtig genoeg zijn er inderdaad nog velen die moeten leven met een minimumloon, net genoeg om te zorgen dat ze eten hebben en wat kledij, maar ook die zijn percentueel denk ik verminderd.

Hallo, we zijn in 2006 waar heb je het invredesnaam over. 2006 vergelijken met 50 jaar geleden, jah we geven veel uit maar we kunnne niks sparen, Vat je het wel. Jij hebt misschien en goed betaalde baan, maar ik heb hier over de armen heb je het wel gelzen, ik weet rijken wordn rijker goed zo, en armen worden armer, waarom ben je blij met een beetje terwijl je recht hebt op meeeerrrrrrr

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 april 2006 - 11:14

Wederom een totaal ongefundeerd bericht. Allereerst weet ik exact hoe het is om aan de grond te zitten. Heb het zelf meegemaakt, ons inkomen was letterlijk F 0,00 gedurende enkele maanden. Daarna kregen we bijstand. Echter, wij zijn niet in criminaliteit gestapt hebben niet thuiszittend onze hand opgehouden en zijn niet gaan roepen dat alles slecht gaat.
We hebben met zn allen gezorgd dat we er weer bovenop kwamen. Eerst door krantenwijken en folders, later een echte (rot)baan en weer later een baan die ook leuk was en goed betaalde. En tussendoor naar school.

Ik heb zelf mijn studie moeten betalen. Dit deed ik door 's avonds en in het weekend in een cafetaria te werken. Overdag gewoon vroeg op en naar school. Dus praat me niet van dat ik niet weet hoe arme hard werkende mensen zich voelen want daarmee kun je me behoorlijk pissig maken.
Ik zit nu inderdaad veel achter de PC, dat klopt ja. Dit doe ik echter voor mijn studie. Zodat ik eigenhandig kan werken aan een betere toekomst voor mezelf. Zo kan ik inderdaad zelf zorgen voor een betere koopkracht in mijn eigen portomonee. Nu wordt ik nog niet dik betaald. Met alles wat ik werk verdien ik zo'n € 600,- per maand. Hiervan betaal ik mijn huur, levensonderhoud en studie. Dit is geen vetpot. Ik kan geen auto betalen, bij lange na niet. Maar ik kan wel nog geld besteden aan leuke dingen dus ik voel me niet arm. En ik heb absoluut niet het idee dat ik arm ben.

Dus wederom verzoek ik je om je eerst te verdiepen in de zaken voordat je ongefundeerd gaat schreeuwen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 april 2006 - 12:02

BS81, ik sluit me volledig aan bij Ger. Je berichten zijn schreeuwerig en ongefundeerd en bovendien speel je op de man.

Dergelijke berichten zijn hier niet gewenst, als je op deze toon doorgaat zullen maatregelen volgen. Hopelijk kunnen we de discussie op een andere voet voortzetten.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

robindr

robindr

• >100 berichten
  • 207 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 13:01

...ik zou zeggen dat dat vergeleken met 50 jaar toch een enorme vooruitgang is kwa koopkracht.

Hallo, we zijn in 2006 waar heb je het invredesnaam over. 2006 vergelijken met 50 jaar geleden, jah we geven veel uit maar we kunnne niks sparen, Vat je het wel. Jij hebt misschien en goed betaalde baan, maar ik heb hier over de armen heb je het wel gelzen, ik weet rijken wordn rijker goed zo, en armen worden armer, waarom ben je blij met een beetje terwijl je recht hebt op meeeerrrrrrr

Ik heb je duidelijk gequote dacht ik. Ik had het over de algemene en gemiddelde koopkracht en volgens mij gaat die vooruit.
Ik besef dat er mensen zijn waarvoor dit niet het geval is en ik besef ook dat veel mensen een pak harder moeten werken dan ik (grotendeels bureauwerk) voor hetzelfde of minder loon. Maar ik weet ook dat (in België) velen die werkloos zijn maandelijks 740 € krijgen door de sociale zekerheid en hier niets voor hoeven te doen. Dus me dunkt dat ons systeem nog niet zo slechts is vergeleken met andere landen.
Daarnaast hebben we hier in België ook het dienstencheques-systeem waardoor je naast je werkloosheidsuitkering op een 'witte' manier kan bijverdienen.

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 15:58

Ons geld ligt bij de regering niet bij het volk zelf. Het land is rijk oke maar de mensen niet en als van 16000 000 mensen er 1000 000 achter uitgaat, dan is enorm veel... waarom moeten we minder accepteren als we meer kunnen krijgen.. waarom mensen verhuizen naar duitsland, waarom naar spanje en frankrijk en waarom gaan mensen over de grens wonen. waarom moet ik 100 euro extra betalen terwijl ik 100% weet dat ik er 20 euro bij moet krijgen, in plaats van meer te betalen, bewijze van spreken.
Hey het maakt mij niks uit, maar het Nederlandes volk verdient wat beters. er werd gezegd dat energiekosten door de energiebedrijven zelf werd bepaald oke, Maar wie bepaald hoeveel belasting we naast de energieverbruik nog moeten betalen.waarom moeten we meer dan 20% zorgstelsel betalen, terwijl we weten dat het minder ook kon. Een rekensom ::: Zorgstelsel is met meerdan 20% gestegen, energie kosten hetzelfde , huur ook nog Maar (( salaris voor de werknemers met 1% tot 2% , vatten jullie het op.Kijk ik zeg alleen dat Nederland veel beter verdient. we moeten niet ons vergelijken met 50 jaar geleden, we moeten juist voor uit denken en als we dat niet doen, dan lopen we tegen probelemen aan en niet het regering maar het volk zelf.....

Finn

Finn

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 16:29

BS81, Ik wil me graag aansluiten bij robindr mensen hebben mp3's en anderen technische snufjes en tegenwoordig kun je het best investeren in uitgaansgelegenheden, pretparken etc.

de regering gebruikt die belasting weer om een hoop wegen aan te leggen voor al onze auto's , hoe rijker wij worden hoe meer we in moeten leveren zo is het gewoon. en ik ken ook mensen die makkelijk rond komen met een uitkering.

robindr

robindr

• >100 berichten
  • 207 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 17:05

Hey het maakt mij niks uit, maar het Nederlandes volk verdient wat beters. er werd gezegd dat energiekosten door de energiebedrijven zelf werd bepaald oke, Maar wie bepaald hoeveel belasting we naast de energieverbruik nog moeten betalen.waarom moeten we meer dan 20% zorgstelsel betalen, terwijl we weten dat het minder ook kon. Een rekensom ::: Zorgstelsel is met meerdan 20% gestegen, energie kosten hetzelfde , huur ook nog Maar (( salaris voor de werknemers met 1% tot 2% , vatten jullie het op.Kijk ik zeg alleen dat Nederland veel beter verdient. we moeten niet ons vergelijken met 50 jaar geleden, we moeten juist voor uit denken en als we dat niet doen, dan lopen we tegen probelemen aan en niet het regering maar het volk zelf.....

Mja, ik kan me niet uitspreken over de situatie in Nederland aangezien ik in België woon, maar één ding weet ik wel zeker:'De beste stuurlui staan altijd aan wal"

Een tip voor je BS81: Ga in de politiek, dan kan je wezenlijk iets veranderen ;-)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44820 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 april 2006 - 17:06

Ik zou BS81 willen adviseren een paar maanden in een ontwikkelingsland te gaan leven, en dan niet als expat met een dik huis, jeep etc, maar onder de mensen en leven en eten als de mensen.

Dan bezie je de "armoe" in Nederland ineens met heel andere ogen. Wij zijn gemiddeld hééél rijk. En daaraan zo gewend (om niet te zeggen VERwend) dat we het niet eens meer waarderen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Marco van Woerden

Marco van Woerden

• >250 berichten
  • 477 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 17:52

Ons geld ligt bij de regering niet bij het volk zelf. Het land is rijk oke maar de mensen niet en als van 16000 000 mensen er 1000 000 achter uitgaat, dan is enorm veel... waarom moeten we minder accepteren als we meer kunnen krijgen.. waarom mensen verhuizen naar duitsland, waarom naar spanje en frankrijk en waarom gaan mensen over de grens wonen. waarom moet ik 100 euro extra betalen terwijl ik 100% weet dat ik er 20 euro bij moet krijgen, in plaats van meer te betalen, bewijze van spreken.

Deze post is geschreven uit puur eigenbelang, een fout die veel mensen maken. Als we jouw regeringsbeleid zouden uitvoeren, dan was Nederland binnen enkele maanden failliet. Zorginstellingen, universiteiten, andere sociale voorzieningen en (nood)maatregelen komen niet gratis uit de hemel vallen. De regering kan kiezen: lenen we het geld van de bank, of laten we de gemeenschap meebetalen (die er immers zelf gebruik van gaat maken)? Het plebs (zie http://www.wetenscha...howtopic=27661) klaagt over te hoge belastingen, maar klaagt ook als dingen niet goed geregeld worden, en dat wrijft. Ik stel voor dat je wat onbaatzuchtiger wordt, en ook eens aan een ander denkt.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 april 2006 - 20:57

Ik sluit me graag aan bij Jan. Ik heb een paar maanden gebackpacked door Kenya en geloof me het is hier allemaal best ok hoor.

Wat ik nogal storend vind zijn je generalisaties en je geschreeuw. Wat ik nooit heb begrepen van de Nederlandse politiek en politici is dat je aan de ene kant het onduidelijke wollige nergens aan commiterende taalgebruik hebt van de conventionele partijen en aan de andere kant moeten een aantal mensen doorslaan (zoals Pastors bijvoorbeeld, die sommige dingen best goed zegt, maar met 90% zo schofterig generaliseerd dat hij zijn doel volledig voorbij schreeuwt) en alleen maar generaliseren en mensen beledigen.

Verder vind ik ook dat je niet voorbij moet gaan aan het zorgbeginsel, namelijk wij moeten met z'n allen betalen voor iedereen, dat hebben we zo afgesproken en daarmee doen we het een stuk beter dan in Amerika. Het is absoluut zo dat we nu in een laagteconjuctuur zitten maar die is herstellende, en het is gewoon de normale cyclus van de economie.

Tot slot vraag ik me heel erg af wat je met deze zin bedoelt:

waarom moet ik 100 euro extra betalen terwijl ik 100% weet dat ik er 20 euro bij moet krijgen, in plaats van meer te betalen, bewijze van spreken.

Ik snap niet wat je nu eigenlijk wilt zeggen, wat moeten wij over de economie zeggen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Cleopatra

Cleopatra

• >100 berichten
  • 219 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2006 - 20:57

ik woon in België, maar hier ben ik zeker en vast wel akkoord over het feit dat onze portomonnee leeggeroofd wordt...

kijk maar eens naar dit nieuws:

http://www.hln.be/hl....bron=homeArt11

pfff, ik verdien misschien zelf nog geen geld... maar ik moet toch zeggen: mijn ouders hebben een gemiddelde loon (vader voltijds, moeder halftijds) en als je ziet wat je hier in België aan belastingen moet betalen? daarvoor moet mijn moeder pakweg een 7 maand op een jaar werken==> alleen voor de jaarlijkse belastingsbrief die we in de bus krijgen !!!!

dus als nu enkel mijn vader zou werken, dan zouden we waarschijnlijk veel minder moeten betalen aan de belastingen==> mijn moeder is het dan ook sterk aan het overwegen te stoppen met werken....( logisch toch?)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures