Springen naar inhoud

De geheime bijbel

• Log in om te kunnen reageren

Dorus

Dorus

• >250 berichten
  • 299 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 20 april 2006 - 18:51

National Geographic

In Secret Bible Week lichten we de sluier op aan de hand van historisch bewijs en forensisch onderzoek.

In deze week bent u getuige van een documentaire en een driedelige serie, die een nieuw licht werpt op de geheimen van het Christendom.

We duiken diep in de mythes en de mysteries van de legendarische geestelijke ridderorde - de Tempeliers. Recentelijk zijn De Tempeliers wereldwijd onder de aandacht gekomen door het boek The Da Vinci Code van Dan Brown, waarin zij worden gepresenteerd als mysterieuze beschermers van de Heilige Graal. Moderne theorieŽn suggereren dat de Tempeliers nog steeds in het geheim onder ons aanwezig zijn en een grote schat bewaren. Door historische gevechten en geheime rituelen na te bootsen, kunnen we feiten van fictie onderscheiden.

Er bestond een man die de zoon van God werd genoemd, zieken kon genezen, wonderen kon verrichten en drie dagen na zijn dood opstond uit zijn graf. Zijn naam was Apollonius van Tyana en hij was niet uniek. In Rivals Of Jesus vragen we ons af waarom zo veel priesters en zogenaamde heelmeesters rond het Middellandse Zeegebied verschenen in de eerste eeuw na Christus en waarom de verering van Jezus overwon.

Wonderen, rampen en vernietiging domineren de wereld, maar zijn dit de 'laatste dagen' zoals voorspeld in de bijbel? Veel mensen denken dat het 'Einde der Tijden' nadert. We onderzoeken de voorspellingen over het naderende einde en vergelijken ze met nieuwe wetenschappelijke feiten. Is de Apocalyps gewoonweg een poŽtische beschrijving van een religieuze status zoals sommige theologen benadrukken of is het de voorspelling van de dreigende ondergang?

MIS HET NIET
Secret Bible Week
Vanaf maandag 24 april elke avond om 21.00 uur op National Geographic Channel
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

- L. Feuerbach

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 april 2006 - 23:13

sorry, maar dit vind ik toch echt meer theologie dan geschiedenis....

verplaatst.
Appareo decet nihil munditia?

majstro

majstro

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 april 2006 - 13:06

National Geographic

In Secret Bible Week lichten we de sluier op aan de hand van historisch bewijs en forensisch onderzoek.  

In deze week bent u getuige van een documentaire en een driedelige serie, die een nieuw licht werpt op de geheimen van het Christendom.  

We duiken diep in de mythes en de mysteries van de legendarische geestelijke ridderorde - de Tempeliers. Recentelijk zijn De Tempeliers wereldwijd onder de aandacht gekomen door het boek The Da Vinci Code van Dan Brown, waarin zij worden gepresenteerd als mysterieuze beschermers van de Heilige Graal. Moderne theorieŽn suggereren dat de Tempeliers nog steeds in het geheim onder ons aanwezig zijn en een grote schat bewaren. Door historische gevechten en geheime rituelen na te bootsen, kunnen we feiten van fictie onderscheiden.  

Ja, daar heeft Steven Spielberg nog een goede film over gemaakt: Indiana Jones and the Last Crusade (Tegenwoordig zou zo'n titel niet meer kunnen, maar in die tijd had men nog niet zo'n weet van islamitische gevoeligheden).

Ik betwijfel of die theorieŽn qua amusementswaarde kunnen tippen aan Spielbergs rolprent.

robindr

robindr

• >100 berichten
  • 207 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 april 2006 - 15:07

Ik zal in elk geval geboeid kijken.

Altijd leuk zo'n docu's.
Niet dat ik vind dat ze altijd wereldschokkend nieuws bevatten (zoals bvb de recente NGC docu aangaande het judasevangelie), maar het blijft leuke tv.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 april 2006 - 21:22

volgens mij heb ik het gemist, jmmr want ik wild ehet volgen. kan iemand korte samenvattingen geven, desnoods in film vorm? zou erg fijn zijn :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6610 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 21 april 2006 - 22:37

Je hebt niks gemist, het gaat over de komende week.
Datum staat er toch duidelijk bij in het startbericht.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures