Capaciteits/intelligentietest

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 351

Capaciteits/intelligentietest

Ik ben erg geinteresseerd in sterrenkunde en zou dat ook graag willen studeren, helaas kan dit alleen maar op universitair niveau. Ik ben momenteel bezig met een propedeuse technische natuurkunde en ben hierna van plan de universiteit te proberen. Mijn studiebegeleider gaf me de tip om een of andere test te doen. Dit noemde hij een intelligentietest of capaciteitstest ofzo.

Mijn vraag is of iemand hier sites kent waar ik eens zon test kan proberen zodat ik weet waar ik het over heb.
Nothing to see here, move along...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Capaciteits/intelligentietest

Het is een inkoppertje, maar ik geef hem toch: Vraag het je studiebegeleider. Hij zal ongetwijfeld het beste weten welke test hij bedoeld, en waar je eventueel voorbeelden kunt vinden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: Capaciteits/intelligentietest

ik weet niet wat je hoopt van sterrenkunde maar van wat ik heb gehoord kunnen de proffesoren (bij wijz van spreke dan) de Grote Beer nog niet eens aanwijzen! het is dus grotendeels rekenwerk (wat natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling is sterrenkunde). ik wilde het eigenlijk ook doen maar haakte daarna snel af! maar misschien dat je begeleider een IQ test bedoelde?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Capaciteits/intelligentietest

Sterrenkunde is inderdaad heel iets anders dan de meeste mensen denken. Ik weet niet of je het over België of Nederland hebt maar in België is Sterrekunde een afstudeerrichting. Je doet bijvoorbeeld een Bachelor Fysica, of Wiskunde die je "inkleurd" met vakken gerelateerd aan sterrekunde. Dan na je bachelor kies je als afstudeerrichting sterrekunde. Volgens mij is Sterrekunde op dit moment alleen nog maar in Nederland te volgen maar zou het over 2 jaar ook aan de KUL komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Capaciteits/intelligentietest

ik begin inderdaad met natuur/sterrenkunde en dan zou ik af kunnen studeren met sterrenkunde en ik weet wel degelijk wat de opleiding inhoud ik ben ook meer gestelt op het rekenwerk dan op het aanwijzen van sterrenbeelden, ik heb veel plezier in wiskunde en vind het leukste aan de opleiding die ik nu volg ook niet het praktische gedeelte, maar meer het theoretische.

Ik zou inderdaad nog wel een mailtje naar mijn begeleider kunnen sturen ja misschien weet hij zelf wel een site, niet echt bij stilgestaan. Ik ga nogal gouw naar dit forum met mn vragen :roll:
Nothing to see here, move along...

Berichten: 4.546

Re: Capaciteits/intelligentietest

moet ik eerlijk zijn, vind ik raar, ik bedoel hoe kun je dat (ok srry, maar toch) best wel droge rekenwerk verkiezen boven die prachtige, fonkelende sterren? als ik me niet vergis moet dat juist de hele motivatie achter die opleiding zijn, als je daar in ieder geval minder om geeft dan het rekenwerk dan raad ik je toch aan iets anders te kiezen waar jouw wensen toch beter tot zn recht komen. maar ehh (dit brand al heel lang op mn lippen, srry :roll: ) wat vind je nou eigenlijk echt leuk aan het rekenwerk en waarom verkies je het boven het praktische gedeelte (waar het volgens mij eigenlijk om draait) srry dat ik het vraag maa rik vraag het me al zo lang af bij meerdere mensen
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Capaciteits/intelligentietest

oh nee zo bedoelde ik het ook niet :roll: Het trekt me wel enorm vooral de theorieen en alles over zwarte gaten en quasars en pulsars en weet ik t wat allemaal. Ik weet dat er veel rekenwerk bij komt kijken enzo maar dat vind ik dus ook erg leuk. Ik vind de praktijk zoals hoe sterren werken en hoe alles werkt eigenlijk heel erg interessant, maar in plaats van sterrenbeelden enzo uit mn hoofd te leren vind ik het veel interessanter om aan al dat soort verschijnselen te rekenen, te voorspellen, modellen opzetten en dat soort dingen. Bijvoorbeel de relativiteitstheorie ofzo, daar hoor en lees ik vanalles over, maar ik wil me nou eens echt gaan verdiepen in dat soort dingen. Tis niet zo dat ik alleen maar wiskunde wil doen, ik vind het gewoon een leuk gereedschap zeg maar:)
Nothing to see here, move along...

Berichten: 4.546

Re: Capaciteits/intelligentietest

ooo, ok, ik snap wat je bedoelt, jmmr dat ik daar niet goed in ben maar interessant is het wel :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 251

Re: Capaciteits/intelligentietest

Al gedacht aan astrofysica?

Gebruikersavatar
Berichten: 351

Re: Capaciteits/intelligentietest

? das toch hetzelfde als sterrenkunde, meen toch dat ik dat wel zo gelezen heb op de sites van universiteit in nijmegen, tis gewoon een mooie naam voor sterrenkunde.
Nothing to see here, move along...

Reageer