Vitaminepillen EN groei

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Vitaminepillen EN groei

ey mensen

laatst zag ik allerlij vitamine pillen om je groei te bevroderen, en nou is mijn vraag, kun je met vitaminepillen de groeie bevorderen? zoja

welke vitamines ( of vitaminepillen ) zijn de bste voor groeie

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vitaminepillen EN groei

De groei is te stimuleren met vitamine pillen. Om te groeien is het belangrijk om voldoende vitaminen binnen te krijgen. Als iemand heel slecht eet, dan zie je dat deze mensen vaak slecht groeien.

Elke mulit-vitamine pil kan je helpen om te groeien, ECHTER je zal er niet extra van gaan groeien. Wanneer je een vitamine te kort hebt, dan kan dit je groei negatief beinvloeden. In Nederland hoeft niemand een vitamine te kort te hebben. Iedereen heeft voldoende mogelijkheden om voldoende groente en fruit binnen te krijgen. (2 ons groente en 2x fruit)

Vitamine pillen zijn dus zeker niet te vergelijken met hormoonbehandelingen. Met hormoonbehandelingen is het mogelijk de groei te verhogen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Vitaminepillen EN groei

Met hormoonbehandelingen is het mogelijk de groei te verhogen.


Is dit ook mogelijk wanneer je eigenlijk niet meer groeit?

Kan je dit gewoon aan je dokter vragen als je écht oprecht doodgelukkig bent met je kleine gestalte of enkel wanneer er medisch een reden voor is?

Zijn er speciale bijwerkingen en kan je ca. tot 10 cm groter groeien dan je actuele (voorbestemde?) lengte?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Vitaminepillen EN groei

Wouter_Masselink schreef:Met hormoonbehandelingen is het mogelijk de groei te verhogen.
Kan je dit gewoon aan je dokter vragen als je écht oprecht doodgelukkig bent met je kleine gestalte (..)
Dat zou ik zeker proberen. Je huisarts is het aanspreekpunt in dit soort gevallen, want hij/zij heeft kennis van zaken (en wij zijn maar goedwillende amateurs).

Het ergste dat je kan overkomen is een 'nee' en dan kan je altijd nog voor een second opinion gaan =)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vitaminepillen EN groei

Wouter_Masselink schreef:Met hormoonbehandelingen is het mogelijk de groei te verhogen.


Is dit ook mogelijk wanneer je eigenlijk niet meer groeit?

Kan je dit gewoon aan je dokter vragen als je écht oprecht doodgelukkig bent met je kleine gestalte of enkel wanneer er medisch een reden voor is?

Zijn er speciale bijwerkingen en kan je ca. tot 10 cm groter groeien dan je actuele (voorbestemde?) lengte?


Wanneer je groeischijven bijna uitgegroeid zijn dan heeft een hormoon behandeling bijna geen zin meer. Om een hormoonbehandeling zin te laten hebben ten aanzien van het winnen van lengte, dan moet er met een hormoonbehandeling worden begonnen in het begin van de pubertijd. Als iemand niet tevreden is met zijn lengte dan zijn hier natuurlijk verschillende mouwen aan te passen. Het laten breken van je benen en ze beetje bij beetje oprekken is een optie. Doodongelukkig zijn met een bepaald lichaamsdeel op je lichaamslengte is naar mijn mening al een medisch probleem. Echter ik ben niet van mening dat dit is op te lossen door te zoeken naar manieren om langer te worden, maar dat het juist van belang is dat iemand zichzelf leert te accepteren zoals deze persoon is.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Vitaminepillen EN groei

je kerngezonde benen breken zonder enige medisch aandrang lijkt me nu toch compleet onverstandig.

Natuurlijk is het beter om je lengte gewoon te aanvaarden, maar ik vroeg me gewoon af of er (veilige) middelen zijn om hier wel aan mouw aan te passen, zoniet.. begin ik nu aan een proces om mijn lengte eindelijk te aanvaarden.

Ik lees hier echt ongelofelijke dingen op het internet: je kan gewoon groeien, ongeacht je leeftijd of geslacht, door gezond te eten en bepaalde strechoefeningen te doen die je blijkbaar langer maken. Beenderen kunnen niet groeien zeggen ze dan, maar je rugwervels kunnen vb. uitzetten of de spatie tussen de wervels en verschillende andere beenderen. :) As if! Verleidelijk dat wel, maar gelukkig staar ik me nog net niet blind op zulke dingen.

I.v.m. die groeihormonen, het lijkt me toch dat de neveneffecten die kunnen optreden toch iets te zwaar doorwegen naar de negatieve schaal. Ik ga het alsnog met mijn arts bespreken, waarschijnlijk ook met een 2de, maar naar gelang wat ik lees, is het gewoon onmogelijk en zal een negatief antwoord dan ook een feit zijn, zeker als je bedenkt dat ik mijn amandelen nog niet mag laten trekken, wegens te pijnlijk, hoewel ik wel 4 keer een zware agina per jaar heb. Maar bon, dit terzijde.

Berichten: 3.165

Re: Vitaminepillen EN groei

Er zijn toch zo veel misverstanden over vitaminen.

Kort en simpel: vitaminen zijn noodzakelijke stoffen om gezond te leven, dat is de achtergrond van de naam (vita=leven).

Het gaat er om dat je een bepaalde minimale hoeveelheid van elke vitamine binnenkrijgt, wat individueel wat kan verschillen bij bepaalde vitamines.

Heb je een chronisch tekort, dan ga je beperkingen krijgen.

Krijg je chronisch meer vitamine binnen dan nodig is, dan zijn er 2 mogelijkheden.

1. Het teveel wordt volledig uitgescheiden, vooral via de urine en de ontlasting.

2. Het teveel wordt onvolledig uitgescheiden waardoor het giftig wordt en schade aanricht aan jouw lichaam.

De B-vitaminen en C-vitaminen zijn wateroplosbaar en worden om die reden makkelijk uitgescheiden in de urinen. Hiervan zal je minder snel een tekort oplopen. Vitaminen A, D en E zijn vetoplosbaar en worden daarom moeilijker uitgescheiden en meer vastgehouden.

Het volgende kan ik niet genoeg benadrukken:

Je krijgt problemen bij een vitaminetekort maar eveneens bij te veel vitaminen. Je hebt er helemaal niets aan wanneer je meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnenkrijgt

Eet gezond; goed vlees of soja, voldoende melkproducten, voldoende groenten en fruit, voldoende variatie (ook variëren in de groenten dus, ook dezen eten die je minder lekker vindt)!

Dan krijg je vanzelf voldoende vitaminen binnen. Het eventuele lichte overschot wat je dan van bepaalde vitaminen binnen krijgt kan jouw lichaam prima verwerken, daar heeft de evolutie wel voor gezorgd.

Als je ondanks alles niet voldoende gezond eet en je wilt toch vitaminepillen slikken (kan nodig zijn voor vegetariërs, afhankelijk van de persoon), zie dan dat je niet te veel vitaminepillen slikt. Nooit meer dan 100% van de ADH!

Het populaire gezegde baat het niet dan schaadt het niet gaat niet op! Te veel is bij bepaalde vitaminen even erg als te weinig.

Uiteraard slaat het te in te veel en te weinig op een bepaalde marge boven het ideale, je hoeft niet elke dag precies de juiste hoeveelheid binnen te krijgen. Het lichaam is voldoende tolerant om fluctuaties op te vangen zolang ze binnen bepaalde grenzen blijven.

Reageer