Springen naar inhoud

is de kleur van de ogen bepalend voor iemands afkomst?

• Log in om te kunnen reageren

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2006 - 22:14

he hallo,
een vraag;
mij is het opgevallen dat Aziatische mensen en Zuid Europese mensen over het algemeen donkere ogen hebben , voornamelijk zeg maar bruin.
ik ben zelf getrouwd in Korea met een Koreaanse, en daar allemaal donkere ogen.
maar ikzelf heb zeg maar grijs/groene ogen.
mijn gedachte is eigenlijk dat de mensen in Nederland zeg maar , met lichte ogen(grijs/groen/blauw) dat deze mensen van oorsprong Noord Europese mensen zijn.
ik bedoel Noord Europese invloeden gekregen door bijvoorbeeld bezoek gehad van de Noormannen,germaanse stammen enz.
en de donkere ogende mensen in Europa hebben hun invloed gekregen van bijvoorbeeld Moren,die toch ook lange tijd hebben gezeten in Spanje.
de Spanjaarden hebben op hun beurt hier weer huisgehouden, en zo zijn de donkere ogende mensen nu ook hier vermengd met de lichtere ogende mensen.
wat vinden julie van deze gedachte? :wink:
groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 23 april 2006 - 22:17

De redenering lijkt me te kloppen, al geeft het totaal geen uitsluitsel of het overeenstemt met de werkelijkheid. Daarvoor moet je toch met meer aankomen. Is trouwens nergens te vinden hoe het echt zit?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2006 - 22:20

Is trouwens nergens te vinden hoe het echt zit?

nee ik heb wat gegoogeld maar echt ver kwam ik niet. misschien zijn er mensen die wel de juiste ''zoekwoorden kunnen bedenken '' .
groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures