Springen naar inhoud

trilbatterij

• Log in om te kunnen reageren

einstone

einstone

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2004 - 15:57

Hoe werkt een trilbatterij van bijvoorbeeld een gsm eigenlijk?
Ik heb een siemens, redelijk klein, en die trilt ongeloofelijk hard... Ik vraag me af hoe dat kan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

brammetje

brammetje

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2004 - 18:44

Ik dacht (weet niet c-ker) dat er een motortje inzit, op het uitstekende asje van die motor zit een gewichtje. Omdat het gewicht van dat gewichtje niet eerlijk verdeelt is, wil de batterij (met daaraan de telefoon) overhellen naar die kant. Als het motortje draait draait ook het gewichtje rond. Daardoor trilt de batterij (met daaraan de telefoon oid).

Zembla

Zembla

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 september 2004 - 16:10

Ik dacht (weet niet c-ker) dat er een motortje inzit, op het uitstekende asje van die motor zit een gewichtje. Omdat het gewicht van dat gewichtje niet eerlijk verdeelt is, wil de batterij (met daaraan de telefoon) overhellen naar die kant. Als het motortje draait draait ook het gewichtje rond. Daardoor trilt de batterij (met daaraan de telefoon oid).

klopt, maar zit dat in de batterij?? lijkt me sterk

brammetje

brammetje

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 september 2004 - 07:57

Ik kreeg eens een batterij kado met trilfunctie, dus ik ga er vanuit dat ie dan in de batterij zit. Het kan natuurlijk ook datie normaal ergens anders vandaan trilt...

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 september 2004 - 08:23

De trilmoter is relatief kwetsbaar (bewegende delen), vandaar dat deze in de batterij gestopt is, die vervang je wel eens.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures