Springen naar inhoud

De processor snelheden van de computer

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 30 augustus 2004 - 15:49

Hallo ik zit met een vraag ik heb wel verstand van computers maar ik weet nog 1 ding niet: - ik weet wel dat een AMD minder presteerd dan een Intel pentium 4 maar hoe snel is een Intel Celleron!!

B.v een Intel Celeron 2,4 is dat even snel als een Intel Pentium 4 1.5 ghz ?????????

:shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dreamz

dreamz

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2004 - 17:11

Het verschil tussen een Celeron en een Pentium is dat een Cereron een VEEL kleinere chaseopslag heeft, dus de Instructions Per Clock (IPC) van de processor liggen veel lager

m.a.w. een celeron doet er veel langer over om dan een Pentium

Jort

Jort

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2004 - 16:17

ik weet wel dat een AMD minder presteerd dan een  Intel pentium 4  maar hoe snel is een Intel Celleron!!
:shock:

Ik vind het persoonlijk wat onzorgvuldig om te stellen dat een AMD (Athlon) minder presteert dan een pentium 4: wanneer je de benchmarks (=prestatievergelijkingen) bekijkt op diverse websites, zul je zien dat AMD helemaal niet minder presteert. Waarschijnlijk bedoel je dat de kloksnelheden (aantal GHz) lager ligt bij AMD, maar dat zegt niets. Het gaat o.a. het aantal MIPS, het aantal instructies dat de processor per seconde kan verwerken zegmaar, en daar komt een heel ander plaatje naar voren:

Een AMD athlon 2200+(1,8 GHz) is bijvoorbeeld ongeveer net zo snel als een P4 2,4 GHz! Zo zijn er wel meer overeenkomsten te vinden, AMD kan gewoon processoren maken met evenveel rekenkracht maar met lagere kloksnelheden.

Kijk voor de aardigheid maar eens op www.hardware.info en ga op zoek naar processoren, dan zul je vanzelf die benchmarks tegenkomen. Je kunt ook op je eigen PC een benchmark draaien (bijv. SiSoft Sandra) waarbij ook vergelijkingen worden gemaakt met andere processoren. Je zult zien dat het Intel AMD verhaal niet zo eenvoudig ligt.

Nog even over de celeron: dit is de low budget processor van Intel, en inderdaad heeft dat met het cachegeheugen te maken. Bij gelijke kloksnelheden heeft een celeron minder rekenkracht dan een P4. Nogmaals, om te weten hoeveel het nu verschilt: bekijk eens wat benchmarks.
aha!

• Gast

Geplaatst op 09 september 2004 - 19:55

ik weet wel dat een AMD minder presteerd dan een  Intel pentium 4  maar hoe snel is een Intel Celleron!!
;)

Ik vind het persoonlijk wat onzorgvuldig om te stellen dat een AMD (Athlon) minder presteert dan een pentium 4: wanneer je de benchmarks (=prestatievergelijkingen) bekijkt op diverse websites, zul je zien dat AMD helemaal niet minder presteert. Waarschijnlijk bedoel je dat de kloksnelheden (aantal GHz) lager ligt bij AMD, maar dat zegt niets. Het gaat o.a. het aantal MIPS, het aantal instructies dat de processor per seconde kan verwerken zegmaar, en daar komt een heel ander plaatje naar voren:

Een AMD athlon 2200+(1,8 GHz) is bijvoorbeeld ongeveer net zo snel als een P4 2,4 GHz! Zo zijn er wel meer overeenkomsten te vinden, AMD kan gewoon processoren maken met evenveel rekenkracht maar met lagere kloksnelheden.

Kijk voor de aardigheid maar eens op www.hardware.info en ga op zoek naar processoren, dan zul je vanzelf die benchmarks tegenkomen. Je kunt ook op je eigen PC een benchmark draaien (bijv. SiSoft Sandra) waarbij ook vergelijkingen worden gemaakt met andere processoren. Je zult zien dat het Intel AMD verhaal niet zo eenvoudig ligt.

Nog even over de celeron: dit is de low budget processor van Intel, en inderdaad heeft dat met het cachegeheugen te maken. Bij gelijke kloksnelheden heeft een celeron minder rekenkracht dan een P4. Nogmaals, om te weten hoeveel het nu verschilt: bekijk eens wat benchmarks.

alvast bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja klopt intel celleron is trager. maar wou ff weten hoe snel m'n pc is

trouwns de processor is niet echt belangrijkst om spellen te spelen het belangrijkste is wel het video geheugen of het type video kaart & het Extern geheugen , hoewel je voor doom 3 recomed een Intel Pentium 4 1.5 ghz nodig hebt

met een Pentium 4 3.5 ghz
en 512 mb geheugen en
een geforce 4 mx video kaart schiet het niet echt op om doom3 te spelen

het beste is deze

Amd 3200 +
1024 mb geheugen
geforce fx 6500 :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures