vermageren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

vermageren

Niet dat ik wil vermageren (hoewel dat wel nodig is) maar laatst vroeg ik mij het volgende af: als je wilt vermageren en je gebruikt pakweg 2500kcal per dag, en je eet minder zodat je nog maar 1500 kcal per dag eet. Dan gaat er voor zover ik versta een soort oud overlevingsmechanisme in werking. Je ademhaling en je hartslag gaat net iets trager zodat je minder verbruikt, ook voel je je veel meer moe bij inspanningen en als je iets eet zal je extra veel daarvan verdikken.

Nu vroeg ik mij af, stel nu dat je normaal altijd 2600kcal per dag eet en je gebruikt er maar 2500, maar je begint meer aan sport te doen zodat je er plots 3000 per dag verbruikt, gaat dit oude overlevingsmechanisme dan ook beginnen werken?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: vermageren

Volgens mij niet echt, want het is geweten dat iemand die een goede tot zeer goede conditie een hoger metabolisme heeft ook in rust.

Ik ben natuurlijk geen diëtist, maar ik ben niet zeker dat je dat 'overlevingsmechanisme' in gang zet bij een opname van slechts 1500 kcal. Volgens wat ik weet over vermageren is een opname van 1200 - 1500 kcal per dag een goed cijfer. Ga je natuurlijk tegen de 500 - 800 kcal per dag, dan lig je waarschijnlijk op de grens van het uithongeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: vermageren

Mijn vader heeft in een artikel van de standaard gelezen dat overgewicht niet speciaal slecht is omdat elke mens een soort voorgeprogrammeerd gewicht heeft. Ik heb momenteel problemen met mijn laptop, maar als die weer beter zijn ga ik eens proberen dat artikel op de site te zetten.

weet iemand hier toevallig meer over?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Reageer