Springen naar inhoud

Hoe geleidelijk vult de blaas zich + andere factoren?

• Log in om te kunnen reageren

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2006 - 19:20

Hallo,

dit kan misschien een vreemde topic worden, maar ik zal het in zo 'correct' mogelijke termen uitleggen.
Net zoals de recente topic over uitstellen van defecatie, is het niet mijn bedoeling om te shockeren.

Hoe geleidelijk vult de blaas zich eigenlijk op? En hoe lang duurt het eerst het water dat je drinkt, effectief in je blaas zit. Ik, en waarschijnlijk vele mensen, kennen toch het gevoel dat je ineens naar het toilet wil, zonder dat je daarvoor er aandacht aan besteedde? Is dat om ineens je blaasinhoud is toegenomen, of is het psychologisch, een soort illusie dat het ineens dringender is?

En dan misschien nog een vreemde vraag, ik ken sommige mensen, inclusief mezelf, die zeggen dat ze na defecatie (dat is dus een exacte term voor eventueel een grote boodschap), die kort nadien (kwartiertje) moeten urineren, alsof de blaas op een of andere manier daardoor sneller volloopt. Is dit bij vele mensen zo?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2006 - 16:14

Hallo,

dit kan misschien een vreemde topic worden, maar ik zal het in zo 'correct' mogelijke termen uitleggen.  
Net zoals de recente topic over uitstellen van defecatie, is het niet mijn bedoeling om te shockeren.

Hoe geleidelijk vult de blaas zich eigenlijk op?  En hoe lang duurt het eerst het water dat je drinkt, effectief in je blaas zit.  Ik, en waarschijnlijk vele mensen, kennen toch het gevoel dat je ineens naar het toilet wil, zonder dat je daarvoor er aandacht aan besteedde?  Is dat om ineens je blaasinhoud is toegenomen, of is het psychologisch, een soort illusie dat het ineens dringender is?

En dan misschien nog een vreemde vraag, ik ken sommige mensen, inclusief mezelf, die zeggen dat ze na defecatie (dat is dus een exacte term voor eventueel een grote boodschap), die kort nadien (kwartiertje) moeten urineren, alsof de blaas op een of andere manier daardoor sneller volloopt.  Is dit bij vele mensen zo?

Net eens door mijn vandale gebladerd, "Defecatie" stond er niet in.. [wortel]
Verder moet ik net altijd urineren voor de defecatie.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2006 - 16:18

http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecatie Ik wou eens een net woord gebruiken, ik vind dat geen topic taboe kan zijn als je er maar ernstig over praat.

Misschien off topic, maar blijkbaar staan al die organen sterk in verbinding. Ik heb es gehoord dat wie geopereerd moet worden en eventueel een stoma kan krijgen, tijdens de operatie aan de anus door zenuwbeschadiging impotent kan worden (als het een man is). Het was wel een psycholoog en geen arts die me dat zei, maar ik neem aan dat het correct is?

iris

iris

• >100 berichten
  • 156 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 16:22

psycholoog lijkt me ook wel een kenner op het gebied van het zenuwstelsel ;-).
En volgens mij staat het niet alleen door neuronen in contact, maar ook gewoon omdat het allemaal erg in de buurt van elkaar ligt.
huh?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures