info over bacteriën/virussen/prionen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5

info over bacteri

Voor mijn scriptie voor het afronden van mijn opleiding tot operatieassistente ben ik op zoek naar studieboeken/literatuur over bacteriën, virussen en prionen. Het gaat me daarbij om algemene informatie, nog niet gespecificeerd op bepaalde ziekten.

Wie-o-wie kan me hierbij helpen ??

Berichten: 22

Re: info over bacteri

hallo,

ik ben sinds gisteren begonnen met de opleiding ok assistent. Bevalt jou de opleiding goed en istie goed te doen? ik volg ze aan de hoge school zuyd in heerlen en loop mijn stage int ziekenhuis van maastricht. Misschien kan dit boek je uitkomst bieden Hygiene en Infectiepreventie van Elsevier auteurs zijn IJM Sengers ; YM van Ouwerkerk ; S Terpstra

Als je nog meer info nodig hebt hoor ik het wel

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: info over bacteri

Dank je wel Peter. Ik zal hier eens achter aan gaan.

De opleiding bevalt mij prima. Vooral de combinatie van het werken in de praktijk en af en toe naar school voor theorie. Wel vind ik het erg zwaar, vooral als je straks moeilijkere ingrepen gaat instrumenteren en die operaties moet voorbereiden na een zware werkdag. Maar het is het absoluut allemaal waard. Succes met je opleidng, veel plezier en als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel.

Berichten: 22

Re: info over bacteri

Ik zal voor je zoeken naar nog wat tastbaardere informatie. Misschien dat enkele docenten bij ons wel wat weten. bedankt voor je aanbieding van hulp wanneer ik iets zoek. Ik moet idd zeggen dat de opleiding erg veel werk omhanden heeft. Maar na drie jaar wordt dat werk ook beloond dus dat valt dan weer mee :shock:

Kun je mij misschien in een PM je emailadres toesturen zodat we buiten deze site ook met mekaar kunnen communiceren dat lijkt me altijd handig om onder elkaar tips, ideeen en inhoudelijke informatie uit te wisselen.

Dankjewel Peter

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: info over bacteri

ik heb het boek hier liggen: medical microbiology (an introduction to infectious diseases) van Ryan.

er staat uitleg in over de bacterien, virussen fungi en parasieten: morfologie eventueel levenscclus, metabolisme, vermenigvuldiging...

heel wat uitleg over de ziektes die ze veroorzaken

maar ook info over de verspreiding en controle van infecties.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Reageer