Springen naar inhoud

Verwijderd bericht van Vincent1976

• Log in om te kunnen reageren

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2006 - 13:25

In deze post in de topic "wanneer ben je hoogbegaafd?" heeft Vincent1976 aangegeven moeite te hebben met het (door mij) verwijderen van een eerdere post, zijn eerste post op dit forum. Ook gaf hij aan moeite te hebben met Windsurfer's reactie. Omdat Vincent1976 aandringt en vindt dat zijn post waardevol was voor de topic in kwestie, heb ik hier de post en de twee verwijderde gerelateerde antwoorden neergezet. Zo kan iedereen zich in alle openheid zelf een beeld vormen of onderstaande posts met recht een waardevolle bijdrage voor de topic in kwestie waren of niet.

Ik zal met niet voorstellen, want dat mag niet. Of wel, Moderator?

Ik vind dat 'tot nu toe' (alle Moderator posts die gelezen heb) alle Moderators er een handje van hebben om goed onderbouwde posts te vergulden met een lief slot(-)kleurtje. De vraag is: wat doet mijn mening er toe dat ik dat vind? Nou, we zouden een verslotte post moeten nemen en deze ter discussie stellen. Wat is er, *zo precies als mogelijk*, niet wetenschappelijk aan dergelijke postjes? We zouden het moeten uitproberen, dunkt mij.

Goed. Hoogbegaafdheid.

William James Sidis, Amerikaan, had een IQ van tussen de 250 en 300, sprak *alle* 200 talen in welke ons planeetje discussies onderhoudt, onthield *elk* woord dat op golven van licht, het menselijk oog dicht (goed nadenken: als je denkt dat je slimmer bent dan die zin dan lees en denk je niet goed), was wiskundig een genie, sprak 'door' na het aantal maandjes van drie & drie (6).

Stephen Hawking scoort 280 in Californie. Hij was geschat op 160.  

Gregory R Smith zit op zo'n 200, maar wil tenminste de aardbol vrede en rede brengen. Sprak 3 maanden eerder dan William.

Een zekere 'Idioot'(-)savant heeft meer dan 7000 boeken verorbert en kent ze van buiten. Maar dat is natuurlijk geen hoogbegaafdheid. Right.

Ik heb Vincent's agenda staan dat ik een boek ga schrijven dat de lezer tot het volgende in staat zal stellen: het IQ in de hoogte te brengen. *Maar* ik draag ook de intentie in mij atomen van bloed en vlees (denk er maar over na: diep en goed) eerst te voorzien van emotionele balans, daar mijn hard (geen t, alsjeblieft), mijn verstand en mijn intuitie en niet te vergeten mijn ziel die dicht (*en* voor Avril Lavigne zwicht), mij zeggen dat deze issue eerst afgehandeld moet worden, wil er tijd en ruimte zijn in het celebrale apparaat voor tijd en ruimte.

Of ik hoogbegaafd ben? Of hoogintelligent? Wat ik ben is hypergevoelig. Vincent koestert geen verlangen in meerdere mate dan Planet Earth *al* haar problemen te doen laten desintegreren.

Als je dit niet haalbaar vindt, weet ik ook niet wat ik moet doen. Dan zijn er wiskundige constructies die wel willen en die niet willen. Ik zie niet in waarom niet alles in de werld opgelost kan worden. Dat *jij* dat niet ziet is geen bewijs. Dat meerdere mensen dat niet zien is *geen* bewijs. Ik ben mijn eigen bewijs. Ik eis mijn genialiteit op en zoek wat hoort bij elk 'wiskundig' probleem, de uit-knop (*verloren* rijm).

EBTX (Google) heeft zijn IQ verhoogt van 127 naar 165. Helaas komt hij op mij over alsof hij daar tevreden mee is.

Onderschat muziek niet, kunst, sport, schaken, proza, video-spelletjes en niet in de laatse plaats:
vergeet je eigen woorden niet.

Ik zal nu gaan hachten...

H(oog)achtend (*klopt*, goed kijken),

Vincent

(==pseudoniem (nee, betekent niet dat het mijn echte naam is)

Zou je wat duidelijker kunnen zijn in wat nu precies de idee van je bijdrage is?

> Zou je wat duidelijker kunnen zijn in wat nu precies de idee van je bijdrage is?

dat hoogbegaafdheid, windsurfer, relatief is

en dat als je dat er niet uit kunt halen, dat je niet hoogbegaafd of hoogintelligent bent

I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2006 - 13:36

Mijn eigen mening:
  • Het eerste deel van je post is wel een hele mooie binnenvaller als kersverse gebruiker op dit forum. Maar goed, je hebt natuurlijk recht op je mening. Al gaf je zelf al aan dat je niet alle Moderator posts gelezen had. Waarom wacht je dan niet even met het verkondigen van je mening? En als je hem al moet verkondigen, doe dat dan op de goede plek, namelijk in dit feedback forum.
  • Het tweede deel van je post moet zeggen dat hoogbegaafdheid relatief is, dat hoogbegaafdheid en hoogintelligentie hetzelfde zijn en dat iedereen hoogbegaafd kan worden. Kon dat niet in ťťn zin en wat duidelijker? En waar was de onderbouwing van hetgeen je zogenaamd beweerde? Met alle respect, je hoeft hier geen literaire hoogstandjes neer te zetten, waar het om gaat is dat je bijdragen duidelijk omschreven en onderbouwd worden.
  • Er werd je gevraagd door Windsurfer om je post te verduidelijken. Waarom zo beledigd reageren? En waarom meteen in de persoonlijke aanval? Tegen een gebruiker zeggen dat hij jouw post niet snapt en dus niet hoogbegaafd kan zijn vind ik bijzonder arrogant.
Je eerste twee posts op dit forum bevatten allebei een aanval. Dat gaf mij iig een beeld van hoe jij met anderen omgaat en dat beviel me al niet. Daarbij vond ik je post inhoudelijk niet onderbouwd en onnodig gecompliceerd geformuleerd.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 27 april 2006 - 15:43

ik ben het helemaal eens met het verwijderen van de post. Het is duidelijk tegen de regels (zowel van het forum als van normaal fatsoen) om zomaar mensen te gaan beledigen/pesten. Je berichten puilen uit van disrespect. Je komt over alsof je niet wilt discussieren, maar alsof je iedereen je gelijk wilt tonen.

We willen dat dit forum motiverend werkt, dergelijke posts dragen daar niet aan bij.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Vincent1976

Vincent1976

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 april 2006 - 23:28

> namelijk in dit feedback forum.

Ok, helemaal met je eens.

> Kon dat niet in ťťn zin en wat duidelijker?

Ok, goed punt.

> motiverend

Ik schreef de post om een en al te motiveren. Dat *was* mijn intentie.

> alsof je niet wilt discussieren,

Dan lees je niet goed, vind ik oprecht.

> Waarom zo beledigd reageren?

Omdat ik me 'beledigd' voelde dat hij mijn post niet 'fatsoenlijk' gelezen had. Maar daar valt over te discussieren.

> Dat gaf mij iig een beeld van hoe jij met anderen omgaat

Ik heb me mijn hele leven dienstbaar, nederig en positief opgesteld en ben op ongelooflijk veel negativiteit gestuit. Nu ben ik wellicht zelf 'negatiever' geworden.

PS: Misschien was ik wat lichtgeraakt, misschien ook niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures