FE,S

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 10

FE,S

1. als ik FES (s) maak (met poeders van ijzer en zwavel) blijft dit dan poeder?

2. als dit niet zo is, kan ik dit dan opnieuw verpeoderen en hoe zou ik dat moeten doen (vijl, hamer, schuurpapier)

3. kan ik (zonder dat er snel een chemische reactie optreed) FES (s) mengen met water

4. als dat niet kan, kan ik het dan vervoeren in een andere vloeistof (bijv. alcohol)

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: FE,S

ChaosR schreef:1. als ik FES (s) maak (met poeders van ijzer en zwavel) blijft dit dan poeder?

2. als dit niet zo is, kan ik dit dan opnieuw verpeoderen en hoe zou ik dat moeten doen (vijl, hamer, schuurpapier)  

3. kan ik (zonder dat er snel een chemische reactie optreed) FES (s) mengen met water

4. als dat niet kan, kan ik het dan vervoeren in een andere vloeistof (bijv. alcohol)


Ik neem aan dat je nog steeds dezelfde intenties hebt..? [wortel]
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Berichten: 10

Re: FE,S

geen idee [wortel]

nee, serieus, waarom moest er een slotje op de vorige, de meeste vragen gingen over FES.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: FE,S

Ja, okee.

Maar waarom wil je precies werken met H2 om 'iets leuk te doen met scheikunde'. Er zijn zoveel andere proefjes waarmee je ook leuke (ongevaarlijke) dingen kan doen.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Berichten: 10

Re: FE,S

niet de nadruk op 'iets leuks'. ik probeer eerst wat dingen uit te vinden over wat er zou kunnen gebeuren (buiten de gevaren van het spul zelf, 800ppm+ = dodelijk binnen 5 min) voordat ik het zou doen. gewoon ff kijken wat er zou gebeuren. ik weet nog geeneens zeker of ik het zo ie zo al ga doen. en als ik het ga doen niet meer dan een paar gram in de buitenlucht

Gesloten