[natuurkunde] straling mobiele telefoon

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 30

[natuurkunde] straling mobiele telefoon

Ik kreeg een opdracht voor economie om een ondernemingsplan te maken voor een eigen bedrijf. Nu was mijn plan om stralingsabsorberende hoesjes te ontwikkelen voor mobiele telefoons. Nu vraag ik mij af: Welke stof zou deze straling absorberen..? En is deze stof makkelijk te gebruiken om hoesjes van te maken. En heeft deze stof zelf geen nadelige gevolgen voor de gezondheid:lol:?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Straling valt eerder onder natuurkunde maar dat even ter zijde.

Je zou eerst uit moeten zoeken welke straling van een mobiele telefoon afkomt.

Tevens moet je je afvragen of straling die GSM's uitzenden uberhaubt wel een negatieve invloed heeft op organismen.

Pas daarna en alleen daarna kan je gaan nadenken over een eventuele bescherming. Als je eventjes googled dan vind je genoeg om een verslag mee te maken. Als je bijvoorbeeld hier kijkt, dan zie je dat de bescherminging tegen straling van mobiele telefoons die nu in de handel zijn niets tegenhouden.

Kijk ook even hier, hier, hier, hier en als laatste ook even hier.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Als het gaat om een ondernemingsplan, zou ik me ook afvragen of je nog wel ontvangst met je telefoon hebt als je er voor zorgt dat hij geen straling kan uitzenden.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Als het gaat om een ondernemingsplan, zou ik me ook afvragen of je nog wel ontvangst met je telefoon hebt als je er voor zorgt dat hij geen straling kan uitzenden.


Ik vraag mij net hetzelfde af :roll:
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Ik stuitte laatst al googlend op een of ander artikeltje dat beweerde dat het bij dat mobieltje niet zo zeer om de zend-straling zou gaan, maar om heel erg veel lagere frequenties die uitgezonden werden door de elektronica in het mobieltje. Ik weet niet meer wat of waar of hoe, maar in verband met die afscherming zou dat een zoekrichting kunnen zijn. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

@Wouter Maselink: Ik denk dat er genoeg succesvolle dingen zijn verzonnen die op de angst van het publiek inspelen, of dat nou nuttig is of niet.

Elk jaar worden er 35000! verzekeringen afgesloten in America die je vergoeden als je ontvoerd bent geweest door Aliens. Er is nog geen definitief bewijs over of mensen daadwerkelijk ontvoert zijn of niet, maar dat stopt de bedrijven niet.

Als er vraag naar is, kan een bedrijf functioneren of het nou reeel is of niet is niet zo relevant, mensen zijn al bang genoeg voor straling.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Soortgelijks is er wel in de vorm van grodijnen (claimt de fabrikant tenminste). Zie hiervoor dit topic: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=16515

Algemeen verzoek (MOD): zou het woord "Scheikunde" in de brackets in de titel vervangen kunnen worden door een ander vakgebied? "Natuurkunde" of zo?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Ik was aan het rondsurfen om te kijken of het werkelijk schadelijk was, en toen stuitte ik hierop:

http://www.safetshield.com/home.htm

Zoiets bestaat dus al. Misschien kan die site je wat helpen :roll:
The result is SafeTShield™ - a small disc made from PCMF (PolyCarbon Metallic Fibre) which effectively reduces these harmful rays by 99% and prevents the radiation from penetrating the brain through the ear canal. The SafeTShield™ is unique as it is manufactured from a material that was originally developed for Military Defense applications but proved so successful in tests with the ElectroMagnetic Radiation from mobile and cordless phones that it was utilised for this purpose.
PS: zoekterm in google: "radiation cellphone" :P
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

[quote="raintjah"]Ik was aan het rondsurfen om te kijken of het werkelijk schadelijk was, en toen stuitte ik hierop:

http://www.safetshield.com/home.htm

Zoiets bestaat dus al. Misschien kan die site je wat helpen [quote]

Ik hoop niet dat je zoiets serieus neemt. Waarom zou de straling precies en alleen uit de speaker komen?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 30

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Zo ver was ik ook al gekomen. Ik dacht dat er pas geleden(weet het niet zeker) er ook nog andere nadelige gevolgen waren ontdekt.. Namelijk dat het in de broekzak dragen van een mobiele telefoon je minder vruchtbaar zou kunnen maken.. :roll: (maar dit zou heel goed weer eens zo'n gerucht kunnen zijn :P ) Maar nu vroeg ik mij af.. Als iuk zulke dingen zou willen produceren, welke stof zou daar geschikt voor zijn ..?!

type vermogen frequentie

CT0 10 mW 39 Mhz

CT1 10 mW 900 Mhz

CT2 10 mW 900 Mhz

DECT 10 mW 1800 Mhz

ATF2 1 W 450 Mhz

ATF3/NMT 1 W 900 Mhz

GSM 2 W 900 Mhz

Autotelefoon 8 W 900 Mhz

Misschien hebben jullie dit nog nodig, het vermogen en de frequentie. bron: http://www.xs4all.nl/~wilcodeb/zaktelefoon.html

Iets duidelijker..

ook vond ik dit artikel: http://www.stopumts.nl/doc.php/UMTS%20in%2...0de%20media/474

:P zou het echt zo ernstig zijn als ze hier beweren?? :P

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Nee, ik zou er zeker niet vanuit gaan dat het zo ernstig is als deze mensen beweren. Als je de links in mijn eerste post in dit topic bekijkt, dan zie je dat er nog veel onduidelijk is over de werkelijke gevolgen van straling afgegeven door GSM's.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Wouter_Masselink schreef:
raintjah schreef:Ik was aan het rondsurfen om te kijken of het werkelijk schadelijk was, en toen stuitte ik hierop:

http://www.safetshield.com/home.htm

Zoiets bestaat dus al. Misschien kan die site je wat helpen

Ik hoop niet dat je zoiets serieus neemt. Waarom zou de straling precies en alleen uit de speaker komen?
Ik heb de site niet doorgenomen (jawel, heel vluchtig) :roll:
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Goeie handel, zo'n SafeTshield. 23 euro's voor een pleister op je speaker.

Je kunt er ook een stukje horregaas op plakken, dat helpt ook niet. De antenne steekt er namelijk fijn bovenuit en daar komt toch het merendeel van de straling uit.

Berichten: 30

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Hmmm... oke als ik het goed begrijp werken die dingen dus voor geen meter, dus laat ik er dan ook maar geen ondernemingsplan voor maken. Maar in ieder geval heeft het wel een vet topic opgeleverd. Als we ons volledig tegen de straling zouden willen beschermen, kunnen we dan nog wel telefoneren of doet het apparaat het dan niet meer?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [natuurkunde] straling mobiele telefoon

Ik weet niet hoeveel ondernemingen draaien grof geld uit dingen die helemaal niet werken. Als voorbeeld is eerder genoemd die verzekeringen tegen alien-ontvoeringen. Als je alleen maar iets wil verkopen wat goed is en werkt, ben je een idealist en heb je niets begrepen van ondernemen. Dat is geen verwijt, zo steek ikzelf ook in elkaar, en ikzelf ben dan ook als ondernemer duidelijk minder geschikt gebleken.

Je moet niet iets verkopen voor wat jij het waard vindt, je moet iets verkopen voor wat een ander denkt dat het waard is.

Klauwen met geld worden verdiend met magnetische armbanden en meer van dat soort eclatante onzin. Dus waarom geen stralingsarme hoesjes voor mobieltjes?

En als je daar een leuke advert-tekst voor wilt hebben moet je dus niet bij skeptici als Klazon en zo :roll: terecht, maar juist bij die sukkels die menen zich iets minder lekker te voelen omdat ze zoveel mobiel lullen. En die verkletsen al zo ontzettend veel geld per maand, dat het ook niet op een paar tientjes voor een hoesje steekt. Je verkoopt dan gerustheid, en dat is in de huidige wereld veel geld waard. Van placebo's "genezen" veel mensen ook spontaan....... 8)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer